Je kunt aan alles verslaafd raken, hoeft niet perse een oppeppend middel te zijn. Het is je eigen denkvermogen dus is het geestelijk. Als je denkt dat je cafeine nodig hebt en drinkt zonder dat jij het weet dat het cafeine-vrij is. Dan ga jij je toch beter voelen, door jou gedachte van de cafeine. Dit noemen ze ook het placebo effect. Dit weet ik omdat ik ex-drugsverslaafde ben, en opgenomen ben geweest in een afkickkliniek, en 2x opgenomen geweest omdat ik anorexia heb en dat is ook een verslaving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je kunt verslaafd raken aan cola vanwege de opwekkende stofjes die erin zitten.
welke? dat geeft CC niet prijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou iets met de cafeine in de cola te maken kunnen hebben.
Maar het kan ook een gewoonte-verslaving zijn.

Micheal Jackson:
Arts Jackson gaat colaverslaving MJ gebruiken in verdediging
Volgens de lijfarts van Michael Jackson, dokter Conrad Murray, was Jackson verslaafd aan cola.
De cafeïne in dat drankje geven een oppeppend effect. Maar tegelijkertijd vroeg hij om een middel tegen slapeloosheid. Hiermee wil Murray aantonen dat Michael Jackson raar bezig was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cafeïne

Bij regelmatig gebruik neemt het effect per hoeveelheid af. Er is dan meer cafeïne nodig om hetzelfde effect te bereiken. Er kan verslaving optreden en plotseling stoppen met de inname kan dan zorgen voor hoofdpijn, een sterke afname van de bloeddruk en andere ontwenningsverschijnselen. Dit komt regelmatig voor bij mensen die op het werk veel koffie drinken en dan in het weekeinde hoofdpijn hebben. In zeldzame gevallen kunnen ernstige ontwenningsverschijnselen ontstaan die enkele weken tot maanden kunnen aanhouden. In de meeste gevallen duren de ontwenningsverschijnselen zo'n 10 dagen waarvan de eerste 5 dagen als het zwaarst worden ervaren. Tevens kunnen er bijwerkingen ontstaan: slapeloosheid, rusteloosheid en risico van aantasting van hart- en bloedvaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel meer dan de caffeïne, is het de suiker in de cola die verslavend werkt. Suiker en caffeïne in combinatie is een erge verslaving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ik ben ook verslaafd aan cola hey? moet elke dag minimaal een glas drinken

ooit heb ik op een dag hele vage cola gedronken uit peru ... ha dat was wel lachen want er zaten hele vreemde stoffen in ........en mn mond begon opeens te prikkelen en ik voelde een soort verdoving in mn mond

maar ja helaas was dat maar een keertje

gr gr gr edwin toi toi toi