kan slagroom hard worden?

Ik maak een surprise en daar wil ik het liefste slagroom in verwerken, maar nou is mijn vraag of dat wel op kan drogen? Of weet iemand iets anders wat opdroogt maar er wel lekker uitziet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (5)

Nee dat wordt niet hard, Misschien zou je scheerschuim kunnen gebruiken, maar ik weet niet hoe lang dat goed blijft, dus misschien zal je hem zo laat mogelijk moeten inpakken. zo vlak voordat alle cadeautjes verzameld worden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wordt idd niet hard. Je zou gelei kunnen gebruiken. Van die pakjes Trix, dat wordt wel hard. Een binnenzak er in, en dan volstorten. cadeautje in het midden. Trix ruikt ook lekker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat wordt niet hard, purschuim lijkt er op en wordt wel hard
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Slagroom kan niet hard worden, maar je kunt wel bijvoorbeeld eierschuim gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, droog zal je slagroom nooit krijgen vanwege het hoge vetgehalte. Je kunt hem wel steviger krijgen door er gelatine aan toe te voegen. Wil je dus alleen stevige toeven slagroom, die je op zijn kop kunt houden zonder dat ze gaan 'lopen', meng er dan gelatine door (blaadjes weken, daarna met het aanhangende water 20-30 sec.of iets langer oplossen in de magnetron tot het vloeibaar is, tot lichaamstemperatuur afkoelen en dan al mixend in een klein straaltje door de slagroom mengen)

Zodra de slagroom piekjes krijgt, kan je de kom al ondersteboven houden en zal hij er niet uit lopen. Je kunt de room dan in de spuitzak doen en toeven spuiten. Zet daarna in de koelkast om helemaal goed op te stijven. Voor 200 ml. slagroom heb je al voldoende aan 2 blaadjes gelatine.
Droog zal hij echter nooit worden, daarvoor kan je alleen toeven eiwitschuim met suiker stijf kloppen en dit in de oven laten drogen. Dit is dan schuimgebak geworden, dat je uitstekend ook kunt opeten maar wel een mooie witte kleur zal houden, als je er althans geen kleurstof aan toevoegd.
amc