Is de chocola (sogetten) van de lidl nu duurder geworden?

Ik dacht dat ze 50ct waren?? :O
Er staat 69ct..

omdat het percentueel gezien een absurde steiging zou zijn ging ik aan mezelf twijfelen xD

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nooit wat van gemerkt. Ik eet alleen fair-trade chocola, dus ik vind 50 of 70 cent beiden absurde prijzen voor chocola.
Amadea
8 jaar geleden
De Fin Carré is UTZ gecertifieerd, en dat is net zo goed voor de cacaoboeren als Fair Trade (die ik belachelijk duur vindt, maar in Duitsland liggen die prijzen wel wat lager).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet zo heel veel lager hoor, geloof ik. ,Maar fair trade heb ik hier nog niet echt gezien eigenlijk. Ik koop eigenlijk alleen eens per maand ofzo een reep Tony Chocolonely, en gewoon bij de Nederlandse supermarkt ;-) (Want die kennen ze hier echt nog niet).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Marleen: als in; absurd goedkoop? En kom je regelmatig in de (Nederlandse ) Lidl dan? @Amadea: Ja? Is UTZ net zo duurzaam als Max Havelaar? :o :D is de Duitse UTZ chocola is goedkoper? En is UTZ verplichtof niet? Omdat zoveel bedrijven in een korte tijd dat label hebben. .. @Marleen: Tony chocolonely nog wel; doe maar luxe ;) Tracteer jij? ;D
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, en ja. Zowel bij de Nederlandse als de Duitse Lidl kom ik van tijd tot tijd. En ja, als in absurd goedkoop ; dergelijke luxe-artikelen hebben een prijs als je er zo zeker mogelijk van wilt zijn dat je een verantwoord artikel koopt. je hoeft niet dagelijks chocola te eten, en te weten dat je slaafvrije, verantwoorde chocola eet, heeft nu eenmaal een prijskaartje. Het is alleen voor sommige mensen even wennen, net als indertijd bij het scharrelei.
Ik eet voor het overgrote deel alleen locale en bij voorkeur biologische producten. Wat van ver moet komen (koffie, bananen, chocola etc) moet zo verantwoord en eerlijk mogelijk zijn. Nee, ik trakteer niet gauw (vreemden) op zeldzame luxeproducten. Maar voor een lokale lekkernij of eigen baksel kun je altijd terecht.

Antwoorden (1)

De chocolade van de Lidl is inderdaad, net als de chocolade in alle andere supermarkten, duurder geworden. De Sjogetten kostten 59 cent (geen 50 dus), en de Fin Carré 39 cent en die zijn nu 45 cent.

Toegevoegd na 55 seconden:
Sjogetten = Schogetten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mogelijk heeft dit te maken met de mislukte cacao-oogst in Ghana. Dit land is de op een na grootste cacaoproducent ter wereld.
Amadea