Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Over 3 dagen doe ik een hele grote inspanning, wat kan ik dan nu eten om dan energie te hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
675

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat je gewoon normaal moet eten zoals je anders ook doet.
In het voren eten dat gaat nou eenmaal niet.
Zorg voor goede nachtrust,eet gezond en voor de inspanning wat extra pasta.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Pasta, pasta en nog eens pasta. Koolhydraten dus. En flink wat gebakken eiren met spek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral pasta's hebben veel koolydraten. En vlak voor en tijdens energierepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spinazie....!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel pasta en spinazie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
havermoutpap.

Dat geeft energie en de benodigde mineralen.
Als paarden zwaar werk moeten verrichten geef je ze ook extra haver. Gezonde kost voor harde werkers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er een beetje vanaf wat voor inspanning, bij duursport veel koolhydraten bij sprinten meer hoogwaardige suikers (druivensuiker) (maar nog niet nu)
Bij grote geestelijke inspanning, voeding waarin veel magnesium en fospor zitten.
In algemene zin goed rust, goede trainig van conditie, kracht en techniek en je goed op de inspanning voorbereiden op de dag zelf door je concentratie op peil te houden en/of te brengen en vlak voor de race o.i.d je ademhaling.
De balans hier tussen is belangrijk, met eeng goede techniek kom je ver maar als je conditie dan ook nog op peil is kun je hoog scoren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
macaronie en brinta
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amaranth en qinoa zijn zeer waardevolle voedingsmiddelen, ze bevatten volop plantaardige eiwitten en koolhydraten, en zijn vaak verkrijgbaar bij de natuurvoedingwinkels of reformzaken. Maak van de vlokken een papje, of gebruik het als 'rijst' als hartige hap.
Mijn ervaring is dat amaranth lekkerder is als pap, en qinoa lekkerder als hartige maaltijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding