Hoe smaakt mens?

Ik heb gelezen in een boek (van Oliver Sachs- Het eiland der kleurenblinden), dat mens waarschijnlijk smaakt als Spam. (ingeblikt vlees, hier heet t Smac) Dit was gebaseerd op het feit dat voormalige kannibalen van een eiland (in Polynesië) , nadat ze gestopt waren met koppensnellen, verzot werden op Spam.. Bestaan er nog andere bronnen die de smaak van mens beschrijven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.Voor deze vraag dien je op vakantie te gaan naar Puapua nieuw Guena daar wordt het nog wel gegeten met alle risico's van dien. Maar deze vraag heb ik pas beantwoord, dus die is hier terug te vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mn vraag ingevuld bij de zoekfunctie, maar dat leverde niks op.. Is er nog een andere manier om die vraag te vinden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeroen 1962, waar ligt dat land van jou ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, Annna, die moet ik ook ooit nog eens lezen. Hij staat hier in de kast, maar ik kom er niet toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dounja.. kom er aan toe! Het is erg interessant en vermakelijk om de wereld door Sachs' ogen te zien.. Maar ik ben dan ook echt een 'fan' van deze man..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk boek!

Het beste antwoord

Omdat kannibalisme als taboe geldt, is er vrij weinig bekend over hoe mensenvlees nu precies smaakt. William Buehler Seabrook, een journalist, heeft naar eigen zeggen in of vlak voor 1931 vlees geconsumeerd van een gezond persoon die in een ongeluk was omgekomen. Hij vond de smaak en structuur van het vlees erg op kalfsvlees lijken. Ook ontbraken volgens hem de sterke bijsmaken die bijvoorbeeld varkensvlees, geitenvlees en wild hebben. De Japanse kannibaal Issei Sagawa, die in 1981 de Nederlandse studente Renee Hartevelt vermoordde en delen van haar vlees rauw consumeerde, vond het vlees 'zacht als tonijn'. Het leek volgens hem te smelten op zijn tong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

NIET VOOR DE ZWAKKE MAGEN ONDER JULLIE:
Hier het eten van placenta. Yak.
Ze zeggen dat het eigenlijk op geen enkel soort dierenvlees lijkt, kwa smaak. Het meeste nog op kalfsvlees.
AWM
14 jaar geleden
Niet lekker waarschijnlijk.

Als een haai kan kiezen tussen een zeehond of een mens, kiest hij de zeehond.

Als een leeuw kan kiezen tussen een gazelle of een mens, kiest hij de gazelle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, dan is een gazelle meenemen op safari geen overbodige luxe dus :p
de smaak en structuur van het vlees schijnt erg op kalfsvlees lijken. de sterke bijsmaken die bijvoorbeeld varkensvlees, geitenvlees en wild hebben ontbreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan het ras,geslacht,voormalige voeding,dus is niet uit te leggen! Men zegt wel,dat de muis (van de hand) het lekkerst smaakt. Maar daar heb ik geen ervaring mee! Ik ben nooit verder gekomen dan likken! En dat vond zij lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen vlees schijnt nogal zoet te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel de meeste mensen niet verder komen dan het eten van de eigen nagels of eeltrandjes, komt kannibalisme nog steeds voor. Max Westerman vertelt in zijn meeslepende boekje In alle staten met enige trots dat hij in New York vlakbij de anthroploog Tobias Schneebaum woonde, beroemd vanwege zijn verhaal over een kannibalenstam in Peru waar hij een hapje mee-at. Westerman vroeg zijn buurtgenoot waar het nou naar smaakte: naar varkensvlees, zei Schneebaum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk net als aap. En dat schijnt een beetje zoet vlees te zijn.
Er zijn wel getuigenissen van mensen die een ander mens uit nood hebben moeten opeten. Iets in de Andes in een sneeuwstorm, neergestort met een vliegtuig. Een van de kou gestorven mens gegeten.
Bah, moet er helemaal niet aan denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen probeer het uit (:

Oké, niet grappig ..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag gisteren toevallig in de film Blooddiamond dat mensenvlees naar Bavianen vlees smaakt. naar apen vlees dus.
Geen idee hoe dat smaakt maar in sommige landen staat het op het menu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrouwen smaken zo anders dan mannen let er op mocht je gaan proeven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KASSEL - Het smaakt als varkensvlees, al is het wat scherper, krachtiger. Dat zei Armin Meiwes, beter bekend als de kannibaal van Rothenburg, gisteren in een televisie-interview bij RTL ‘Extra Spezial’.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, het is wel uit 2007, dus het is niet meer zo 'gisteren' :-)