Daar kom jij niet achter.
Aldi koopt haar producten in bij diverse bedrijven en leveranciers, die voor elk land overigens kunnen verschillen. Soms verschilt alleen het merk en gaat het om precies hetzelfde product, soms worden per land verschillende leveranciers gebruikt. Dit heeft weer te maken - zoals alles bij de Aldi - met het kostenaspect. Een product als, bijbvoorbeeld, boter of brood is voordeliger per regio in te kopen dan vanuit 1 punt over heel Europa te verspreiden.

Veel bedrijven leveren exclusief aan Aldi of zijn ZO afhankelijk van deze grootafnemer, dat ze moeten leveren voor prijzen die eigenlijk niet meer verantwoord zijn. Zoals bij alle goedkope artikelen delgt dan : iemand betaalt de prijs. Als het de consument niet is, dan is het in de regel het personeel, de leverancier of de maker. Of het gaat ten koste van de grondstoffen.

Maar er zijn ook uitstekende producten die dure merkartikelen leveren, en hetzelfde product voor Aldi leveren onder een andere, onbekende naam. Dan kun je zomaar A-merk spul hebben voor een C-prijs. Ook leveren 'merk'fabrieken een iets mindere kwaliteit vergelijkbare goederen voor ondermeer Aldi .

Aldi heeft echter een zeer gesloten bedrijfspolicy waarbij ze nooit bekend maken wat er precies waar vandaan komt en hoe het is gemaakt. Ze moeten zich echter wel gewoon aan de (lokale) wet houden, dus gaat het altijd om goede volwaardige producten waarvan ook precies opstaat wat er in zit. Maar of je goedkope afvalkoffie zit te drinken of gewoon dure Douwe Egberts met een ander papiertje, daar gaan wel geruchten over, maar je komt er nooit echt achter. Daar zorgt Aldi wel voor.

De Belgische Aldi-bouillonblokjes komen van het merk Extracto, de Duitse heten Gusto, in Nederland vind je ook de Hete Ketel, en eveneens Extracto in een Knorr-verpakking (plastic doosje). Het is maar de vraag of deze uit de zelfde fabriek komen - vermoedelijk niet. En de merken wisselen ook nog wel eens, afhankelijk van waar Aldi het op dat moment het goedkoopst kan inkopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aldi koopt hun bouillonblokjes bij het bedrijf/merk 'Extracto'.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Waaruit bestaat jouw bron?
Amadea
9 jaar geleden
Oh wacht, ik zie het al. De bouillonproducten die in België bij de Aldi verkocht worden hebben de merknaam Extracto. Maar dat betekent niet dat Extracto een bedrijf is waar gekocht wordt. Anders zou het in Nederland ook Extracto moeten heten...