Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Warm brood snijden?

Hoe kun je het beste warm brood/stokbrood snijden?
Als het net uit de oven komt en je wilt het snijden dan druk je hele brood in elkaar met snijden zelfs met een electrisch mes. Hoe kun je dit voorkomen?
Niet zeggen dat ik het moet laten afkoelen want dat weet ik al.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik je afbakstokbrood (uit zo'n plastic zak) of echt vers stokbrood? Mijn ervaring is dat vooral afbakstokbrood heel beroerd snijdt. Vers stokbrood is heel makkelijk, vooral met een electrisch mes (beetje zaagbewegingen maken en niet hard drukken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen: Laat het even afkoelen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Gebruik een gekarteld mes en zet niet te veel druk tijdens het snijden. Laat het mes het werk doen. Op die manier wordt het brood zo min mogelijk ingedrukt.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Geen druk uitoefenen tijdens het snijden, gewoon zachtjes zagen.

Bij die goedkope stokbroodjes die je zelf moet afbakken snij ik ze in 4 stukken en dan door de lengte lengte en dan het Zo krijg je half ronde stukjes met meer smeer oppervlak. Vooral deze broodjes zijn een crime om ze normaal te kunnen snijden als ze warm zijn dan plakken ze aan elkaar en er blijft niets van over, en heb je bijna alleen de korst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral erg rustig zonder druk.

Bakkerij ervaring
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst even een paar minuten wachten!!
en daarna, zoals hierboven beschreven, met een scherp kartelmes, en dan het mes zn werk laten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je stokbrood eerst bovenop insnijdt (alsof je plakjes snijdt) , ongeveer 1 cm diep, voordat je t in de oven doet, dan kan je er meteen uit de oven sneetjes van snijden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste werkt een snijmachine. Ook hier niet te veel druk, want ook dan druk je je brood in elkaar.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen heeft die helaas in huis :-(

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding