heeft alcohol invloed op eiwit shake?

ben begonnen met ontbijt en lunch te vervangen door proteïne shake van Kruidvat. 's avonds gewoon eten. Week 1 ging perfect (-1,6) maar na avondje uit met enkele glazen wijn, gaat er niks meer af. Heeft het één met het ander te maken??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Ga je de rest van je leven die shakes drinken? Zo leer je geen gezond eetpatroon aan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grootste nadeel is dat zodra je stopt, de verslagen kilo's weer - met extra versterking - terugkomen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Heb je nog steeds last van B12 tekort en onregelmatige menstruatie cyclus? http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/medicijnen/menstruatiecyclus-ontregeld-vitamine-b12-injectie.489479
Dan lijken die shakes mij helemaal geen goed idee, dan krijg je nog minder vitamines binnen.
tinus1969
9 jaar geleden
De eerste week verlies je glycogeen en water, dat gaat dus altijd snel. Wat eet je 's avonds?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewone middag : 2 aardappels met groenten en stukje mager vlees.
Ritsuka
9 jaar geleden
dat zegt helemaal niks, hoeveel gram aardappel, hoeveel gram groente, en hoeveel gram vlees?
Ritsuka
9 jaar geleden
en wat levert 1 zo'n shake per portie aan kcal, vitamines en mineralen? maak je deze met melk (wat voor melk) of met water?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jawel, dat ziet er als een normale maaltijd uit. Het zullen geen twee aardappels ter grootte van een voetbal zijn, groente mag vrijwel onbeperkt (tenzij het witte bonen in tomatensaus zijn), en dat stukje vlees zal geen kalkoenpoootje zijn.;-) Ziet er uit als een maaltijd waarvan je ook wel gaat afvallen als je ook normaal ontbijt en luncht en niet tussendoor snoept/snaait ; erg karig zelfs. Wel van belang is jus / saus / toetjes / wat drink je erbij etc. Want wat je daar opschrijft eet ik ook, maar daar omheen werk ik minstens nog een keer die hoeveelheid calorieën weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2 aardappels ter grootte van een pingpong bal, groenten gestoofd of gewokt onbeperkt en vlees een 100 gr (kip, kalkoen, runds... geen gehakt of bereide schnitzels of zo)
1 shake met magere melk levert 253 Kcal. Tussendoor neem ik dan potje magere yoghurt en een stuk fruit. 2 liter water per dag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben trouwens niet van plan om dit maanden te doen, ik wilde eigenlijk een goeie start maken, kwestie van gemotiveerd te geraken :) Ik moet in totaal een 25 kg kwijt zien te geraken en een vriendin van mij heeft de eerste 10 kg er op deze manier vanaf gekregen. Ik vraag me nu af of ik niet te weinig eet :(
Ritsuka
9 jaar geleden
een gemiddelde avond maaltijd levert 400-600 kcal. kan zo snel niet berekenen hoeveel jij precies hebt, moet je even op de site van voedingswaardetabel kijken.
Je krijgt iets van 500 binnen van die shakes, dat is dus rond de 1000 kcal totaal. Samen met die yoghurt en fruit erbij zit je dan maar op 1200-1300 kcal. Dan is het logisch dat je afvalt, je hongert jezelf uit. Een kind van 4 van 18 kilo heeft al meer nodig op een dag: http://www.mijnkinderarts.nl/voeding/calorieen/caloriebehoefte-per-leeftijd.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, je eet te weinig, Niet een beetje te weinig, maar veel te weinig., Mset en klein eenvoudig sommetje kom ik op zo'n 1250 calorieen per dag ; dat is te weinig voor een kleuter. Je basaalmetabolisme ligt als je overgewicht hebt al sowieso boven de 1850 per dag. Misschien wel boven de 2500 als je ECHT veel te zwaar bent. Meer dan 10 % onder die basisbehoefte betekent dat je lichaam onmiddellijk in de oorlogs-stand gaat, zuiniger gaat verbranden, vet gaat vasthouden en spierweefsel verbruiken, je hormonen raken in de war, je kunt depressief worden, en je maakt een eerste aanzet tot het zogenaamde joj-effect, waarbij je door steeds te snel afvallen je basaalmetabolisme verlaagt en dus steeds moeilijker af zult vallen. Bereken wat je basaalmetabolisme ongeveer is, en ga daar niet meer dan een 200-300 calorieen onderzitten. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen : crashdieten zijn slecht slecht slecht slecht en nog eens slecht. Alleen onder strikte medische begeleiding op doktersadvies kunnen ze soms kortdurend noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld als voorbereiding op een operatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vergeet ook niet dat je die 25 kilo er niet in twee jaar hebt aangegeten ; als je die in twee jaar weer kwijt weet te raken, is dat al HEEL snel. De kans dat dat beklijft is microscopisch. Alleen wanneer je blijvend je eet- en leefpatroon zo weet te veranderen dat je dat ook echt moeiteloos je hele leven vol kunt houden, heb je een redelijke kans op succes. Een pond tot maximaal een kilo per maand is prachtig. Tien kilo afvallen in een maand kan iedereen ; na tien jaar nog steeds tien kilo minder wegen kan bijna niemand. Dat zijn helaas de treurige cijfers.
Ritsuka
9 jaar geleden
top reacties marleen, totaal mee eens
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier zie je ook weer hoeveel de dieetindustrie via de populaire media heeft op de best wel gevaarlijke kennis / onkunde van de consument. De term ' een goeie start' kom je wel vaker tegen, maar feitelijk is het de meest desastreuse valse start die je je maar voor kunt stellen. Een echt goede start voor een vermageringsplan (dieet vind ik een rotwoord) is de eerste weken normaal eten wat je gewend bent,. wat minder snoepen en proberen elke dag een half uur te wandelen. En dan langzaam eens kijken welke voedingsmiddelen je kunt vervangen door iets anders ; niet allemaal tegelijk maar stapje voor stapje. Tot je er aan gewend bent en niet meer terugverlangd naar wat je gewend was. Dat lijkt moeilijk, maar dit voorbeeld herkennen veel mensen wel : Als je in of voor de jaren 70 geboren bent, is de kans groot dat je bent opgevoed met witbrood. En dat je ook echt geen bruin lustte. Inmiddels is bruin brood zo ingeburgerd en zo normaal (en zo lekker) dat je vermoedelijk niet meer blij wordt van een kleffe witte boterham....je smaak heeft zich ontwikkeld, de oude voorkeur is helemaal vervangen door de nieuwe. Op dezelfde manier kots ik al jaren van McDonalds-voer, hoef ik echt geen diepvriespizza meer, maak ik mijn stamppotten lekker zelf in plaats van uit de koeling, en vind ik chips niet meer lekker genoeg om een hele zak van leeg te eten. (Maar dat heeft ook met de receptuur te maken). Ik heb er een hard hoofd in of ik ooit volvette oude kaas, een gegrilde speklap of een goede harde worst vies ga vinden, maar dat hoeft ook niet. Wel kan ik inmiddels magere smeerkaas, een kalkoenschnitzel of een schaaltje rauwkost waarderen, waar ik daar vroeger mijn neus voor ophaalde. Maar dat gaat echt heel langzaam. Je smaak moet wennen EN ont-wennen. Met de lekkere dingen ga ik echt voor de allerbeste kwaliteit ; die heeft een prijskaartje waarbij je het wel nalaat om in twee dagen een kilo kaas weg te snaaien.....en je doet er goed mee ook. Denk aan scharrelvlees, prijzige vleesvervangers, biologische producten....voor het zelfde geld eet ik beter en gezonder, maar vooral uiteindelijk ook veel minder ;-)
tinus1969
9 jaar geleden
Hoveel at je voor die tijd Knufke? Let je trouwens op wat je DRINKT? Frisdrank en vruchtensap zijn beruchte dikmakers.

Het beste antwoord

Vermoedelijk onderschat je hoeveel calorieën er in alcohol zitten. (ca 150 in een normaal glas). Dan hangt het er van af hoeveel ' enkele' glazen is. 2 ? 6 ?

Je kunt natuurlijk proberen af te vallen door het gebruik van maaltijdvervangers (al is dat in de regel niet de beste manier) , maar als je je dan 's avonds vol wijn laat lopen, doe je het effect natuurlijk stevig teniet.
Ik weet niet of je bij die enkele glazen wijn ook nog een enkel hapje hebt genuttigd, of sowieso 's avonds nog wat extra calorieën wegtikt, maar dan is het niet heel raar dat je niet heel erg veel afvalt. Hoewel een kilo in een week erg snel is ; een kilo in de maand is gezonder.

De alcohol of enig andere stof uit de wijn heeft geen bepaalde werking op de eiwitshake ofzo. Het is gewoon de totale hoeveelheid calorieën die telt.

Maar dat er bij eender welk dieet niet voortdurend een dalende lijn in zit, is ook vrij normaal. Dikke kans dat er volgende week gewoon weer wat af is - mits je calorie-inname beneden je verbruik ligt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik schommel zo 2 kilo in een week, als ik bijvoorbeeld ui eten ben geweest (dan eet je wat meer en zit er vaak ook meer zout in)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben nu over een periode van 5 jaar ongeveer tien kilo afgevallen, en dat effect lijkt blijvend. Maar dat betekent ook een definitieve verandering in je verhouding met eten, wat en waarom en wanneer je eet, en veranderingen in je hele leefpatroon. Ik geniet nog elke dag van de extra calorietjes die ik meer mag eten dan iemand die dertig, veertig kilo minder weegt , maar in de tussentijd merk ik wel, heel, heel langzaam, dat de behoefte / verslaving ook iets minder wordt. Het laatste jaar begin ik zelfs langzaam weer iets van verzadiging te voelen na een iets te overvloedige maaltijd. (Nog niet na een normale helaas). Maar hoewel mijn gewicht al vijf jaar stabiel - met- een- iets- dalende - lijn is, kan het in een week wel vier, vijf kilo schommelen, hoor. Temperatuur, tijd van de maand, vocht, stress...alles heeft invloed, en hoeveel ik in een week eet mischien nog wel het minst.