Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang kan je drinken van kraantjeswater als je het in de ijskast zet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
917
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom noemen veel mensen het "kraantjeswater" en niet gewoon kraanwater?
Ritsuka
9 jaar geleden
Volgens mij doen ze dat in België, gezien er ook vlinderke staat als username
Poet
9 jaar geleden
Totdat je de ijskast weer uitgaat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt Ritsuka. De vraag werd eerder ook al gesteld, maar toen voor kraanwater: http://www.goeievraag.be/vraag/eten-drinken/dranken/kraanwater-flesje-gedaan-bewaren.75298. Logisch dat je die niet vindt als je op kraantjeswater zoekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kraantjeswater klinkt overigens best schattig, misschien dat ik het ook ga gebruiken

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat Rieneke gelijk heeft, voor zover de voorwaarden ideaal zijn, maar toch raden de Vlaamse drinkwaterbedrijven af om kraantjeswater langer dan een week in de koelkast te bewaren: http://www.aquaflanders.be/houdbaarheid-kraantjeswater.aspx.

Hetzelfde geldt trouwens voor mineraalwater, eens het flesje geopend is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ikzelf bewaar kraantjeswater in goed schoongemaakte en goed afgevulde flesjes gerust een paar maanden in de koelkast. Het smaakt dan nog zuiver.
Eenmaal aangebroken flesjes bewaar ik echter niet, zeker niet als ik ze aan mijn mond heb gezet: dan wordt het restant weggegooid, en het flesje gereinigd en weer goed afgevuld.
Het is ook niet verstandig dezelfde flesjes al te lang te gebruiken, vervang ze af en toe door nieuwe.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding