Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een idee als alternatief voor de export naar Rusland. Hoe bescherm ik mijn idee?

Het is nog niet uitgewerkt, maar ik wil erover praten met mensen die kennis van de materie hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Schrijf een brief naar het ministerie van economische zaken en doe je plan uit de doeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schrijf ook naar overkoepelende organisaties op gebied van Land en Tuinbouw

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Een abstract idee is juridisch niet of nauwelijks te beschermen. Via intellectuele eigendomsrechten zoals octrooien, auteursrecht of merken zijn uitgewerkte ideeën vaak wel van bescherming te voorzien.

Als u uw idee heeft uitgewerkt, noemen we dat een vinding. Een vinding kunt u op verschillende manieren beschermen. Afhankelijk van uw vinding, kunt u de juiste beschermingsvorm(en) kiezen, eventueel in combinatie met elkaar. In jouw geval zou het om een octrooi gaan.

Toegevoegd na 5 minuten:
Rijksdienst voor Ondernemend Nederland kan je ook verder helpen als je idee gaat over internationaal ondernemen. http://www.rvo.nl/onderwerpen/internationaal-ondernemen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je beschermt je idee het beste door het aan niemand te vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing