Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor een soort fruit van de natuurwinkel is dit?

Ik kocht ''biologische'' fruitparts bij een groente/natuurwinkel, maar heb geen idee wat het is, kocht het omdat het er lekker uitzag en de winkel wist het zelf ook niet. Wie weet wat voor soort fruit hetgeen op de foto is?

Het lijkt gesuikerd, en het proeft nogal pittig, en zeker niet 1 van de bekende zoete fruitsoorten!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
808
Poet
9 jaar geleden
Lijkt op gesuikerde gemberstukjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, je hebt blijkbaar gelijk! had gewoon als antwoord gemogen hoor :)
Amadea
9 jaar geleden
Wat is er biologisch aan kristalsuiker?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Suiker is gewoon een natuurlijke stof?
Amadea
9 jaar geleden
Kristalsuiker niet, dat is hardstikke geraffineerd. Ruwe rietsuiker is wel natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Biologische kristalsuiker is toch gewoon simpelweg kristalsuiker gemaakt van biologisch geteelde suikerbieten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lijkt op gesuikerde gemberstukjes. Die eet ik ook wel eens. Zelfde kleur, structuur en omvang. En die zijn inderdaad scherp / pittig. En natuurwinkels hebben ze meestal wel (of anders: van die kaas / notenwinkeltjes of buitenlandse winkeltjes)
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Maar in hoeverre is gember fruit te noemen?
Poet
9 jaar geleden
Niet want het is de wortel van de gemberplant. Maar aangezien Evlution zelf aangeeft geen idee te hebben wat het is ga ik er vanuit dat de aanname dat het fruit is ook niet hard is. Daarbij zijn dingen die er ongeveer vergelijkbaar uitzien meestal wel fruit dus een vergissing daarin is goed denkbaar. Evlution heeft verder ook al aangegeven dat dit een goed antwoord lijkt.

Andere antwoorden (1)

volgens mij is het mango, gember is niet zo rood.
Bovendien proef je het echt wel als het gember is aan de scherpe smaak
(Lees meer...)
anneliez
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Denk dat je gelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee, in de vraag heb ik gezet dat het wel nogal pittig is, dus ik denk dat het wel gember is. en bitter
anneliez
9 jaar geleden
o sorry zover had ik niet gelezen, daarom dacht ik aan mango of papaya
flyingcrow
9 jaar geleden
Mango en papaya smaken van zichzelf al zoet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding