Kan water drinken het hongergevoel laten verdwijnen?

of bijvoorbeeld de zin in suikers zoals drop, chocola of taart verminderen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Water drinken kan het hongergevoel even laten verdwijnen, maar alleen voor korte tijd. En overdrijf de hoeveelheid water drinken niet: té veel water drinken is alleen maar slecht voor je lichaam.

Een betere manier om hongergevoel te onderdrukken is om tijdens de hoofdmaaltijden voldoende magere eiwitrijke producten te eten (eitje, huttencase, rookvlees, kwark, rosbief, etc. etc.). Eiwitten geven je lichaam lang een vol gevoel, waardoor het hongergevoel tussen twee maaltijden wegblijft. Eiwitten kunnen ook enorm helpen bij het afvallen/makkelijker op gewicht blijven.

De zin in suiker/zoetigheid kan je verminderen door snelle (slechte) koolhydraten te vervangen door langzame (goede) koolhydraten. Hierdoor komen er veel minder pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel. De schommeling van je bloedsuikerspiegel veroorzaakt juist die trek in zoetigheid. Andere bekende producten die de bloedsuikerspiegel op peil houden zijn: chroom, citroen en kaneel. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel goed. Meest effectief om vet te verbanden is eerst minstens 20 minuten je spieren te trainen en meteen daarna te lopen/fietsen/rennen (cardio) op een niet te hoge hartslag. Bij een hele hoge hartslag ben je namelijk voornamelijk je conditie aan het trainen/verbeteren en is je lichaam veel minder bezig met vetverbranding. Eerst die spieroefeningen ervoor doen zorgen dat je lichaam meteen in z'n 'vetverbrandingsmodus' zit en getrainde spieren zorgen ook dat je makkelijker afvalt. Als je meteen gaat cardioën zonder eerst je spieren te trainen, is het eerste deel van je training veel minder effectief; je lichaam moet eerst in z'n 'vetverbrandingsmodus' komen (heeft te maken met je glycogeenvoorraad -- technisch verhaal). Dus, meest efffectieff om vet te verbranden: eerst spieren trainen, dan cardio. Succes!

Andere antwoorden (3)

Een klein slokje water heeft naturlijk geen zin, maar drink een halve liter dan wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je zin hebt in zulke dingen dan raad ik jou
eerst water te gaan drinken en daarna yoghurt met
kaneel erin

ik typ dit omdat ik vandaag trek had
en mijn moeder had weer zo'n kalorie bom turkse eten gemaakt en daarna heb ik yoghurt met kaneel gegeten en zo had ik geen trek meer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja : water helpt wel maar dan moet je wel warm water drinken .
Van warm water krijg je een vol gevoel van .