Na even zoeken is het ook verkrijgbaar bij de Jan Linders. En anders de slager.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kophaas is bij biologische winkels te koop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het bovenste deel van de varkenshaas bevindt zich in de ham van het varken. Wanneer het varken in stukken wordt verdeeld wordt de kop gescheiden van de lange haas. Qua malsheid is het te vergelijken met de lange haas. Het stuk bestaat echter uit een vast en een aanhangend los deel waardoor het een wat onregelmatig stukje vlees is. Tussen de 2 delen zitten wat kleine vliesjes.
Aangezien veel mensen niet weten wat een kophaasje is , zal het niet in veel supermarkten aangeboden worden,het is dan geen interessant produkt . Je maakt meer kans bij een slager als je het van te voren bestelt, want ook hier zullen niet veel haasjes met kophaasje liggen. Misschien heb je meer kans bij kilo slagerijen met aanbiedingen.
Bij de Plus supermarkt is het soms verkrijgbaar. En op het internet.
http://www.altijdlekkervlees.nl/kophaas.html