(sterke) koffie, ongeveer 120 ml
120 ml melk
Suiker/zoetstof, zoveel als je zelf lekker vindt.
ijsblokjes

Mix deze ingrediënten en voilà, je hebt ijskoffie zonder veel geld kwijt te zijn bij een dure koffieketen! Voor het recept kun je warme koffie gebruiken die je laat afkoelen maar je kunt koffie ook koud zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ijskoffie van de hema
De benodigdheden:
1 grote kop versgezette koffie
2 à 3 ijsblokjes
1 bol vanilleijs
1 Suikerklontje
1 theelepel honing
1 theelepel bruine suiker
Scheut halve volle melk

de bereiding:
Zet al eerste een kop sterke koffie, voeg hier een suikerklontje aan toe. Laat vervolgens de kop koffie koud worden. Zodra de koffie koud is geworden, giet de koffie in een grote beker of kan. Voeg aan de koffie een scheut halve volle melk toe. Als de koffie een tint lichter is geworden door de melk, dan heb je voldoende melk toegevoegd. Voeg vervolgens een theelepel honing en bruine suiker toe. Zorg ervoor dat dit alles goed mengt, een blender kan hier goed bij helpen. Vul een glas met de vanilleijs en 2 of 3 ijsklontjes en voeg de koffie eraan toe. De ijskoffie is klaar. Een tutje geslagen room maakt het nog lekkerder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet de koffie met de cold brew methode, duurt n nacht, gewoon mineraalwater met n paar schepjes mocca filterkoffie in een wekpot of andere glazen pot, maar geen fles, goed schudden, nachtje laten trekken, filtreren zoals gewoon, dan groot glas vullen met spuitslagroom en daaroverheen de koffie gieten. Omroeren, toefje slagroom vd decoratie, klaar. ❤