Hoe komt het dat er zoveel verschillende varianten van het 'borrelnootje' aanwezig zijn in de Nederlandse supermarkten?

Is dit jou ook opgevallen?
Welke vind jij de lekkerste?
Heb jij ook zo'n moeite met kiezen?
Welke raad je mij aan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Als borrelnootjes expert lijkt het mij duidelijk dat ik hier met enkele verhelderende woorden een hoop duidelijkheid kan scheppen. De variatie van borrelnootjes is noodzakelijk. Het ene nootje past erg goed bij een biertje de ander kan dienst doen als ontbijt. Elk nootje heeft zijn tijd. Er kan dus niet gesproken worden van het lekkerste nootje. Je moet elk nootje respecteren en waarderen zoals het is. De keuze maken in de supermarkt blijft daarom lastig en er kan beter worden gesproken van een selectie waarmee men huiswaarts keert. Kortom de enige borrelnoot die ik u niet aanraad is die van de euroshopper want die smaakt naar bord karton en hoeft als zodanig inziens niet gerespecteerd of gewaardeerd te worden. Dit is een buitengewoon ordinair nootje. Ik spuug op dat nootje!

Bij deze zou ik gelijk mijn excuses aan willen bieden aan een ieder die dit taal gebruik te ruw vindt. Dit onderwerp gaat mij echter aan het hart en dat is dus waaruit ik spreek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank u.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zijn jouw borrelnootjes ook stuk voor stuk door een moderator vertrapt? De vraag over vleestomaten voor vegetariers was ook zo weg, terwijl er toch al een paar interessante antwoorden gegeven waren ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een hilarisch verhaal, alleen dien je te letten op het spatiegebruik. Bij twijfel: 1 woord (in het engels, when in doubt, use one space).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hij is gewoon te lui om spaties neer te zetten

Andere antwoorden (3)

Omdat er erg veel fabricanten zijn die het borrelnootje van Duyvis proberen te kopiëren...

Net zoals ze dit al jaren proberen met Coca Cola en/of Pepsi Cola. Heb je er wel eens op gelet hoeveel verschillende merken hier van zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind eigenlijk een Perfect pittige borrelnootjes gewoon de lekkerste (onder andere Hoogvliet)

Anders zou ik zeggen Knabbelnootjes Orientaal
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De benaming 'borrelnootJE' is voorbehouden aan de fabrikant Duyvis, hiest rust namelijk een patent op als merknaam. Vandaar dat alle andere fabrikanten andere namen moeten hanteren zoals 'borrelnoTEN' of 'borrelbites', etc...

Mijn persoonlijke smaakvarianten zijn 'Poesta' en 'Katjang Pedis', ik houd nu eenmaal van orientaals en pikant. Maar wat ik je kan aanraden? Dat kan ik niet, want dat hangt natuurlijk helemaal van je eigen smaak af, en er is vrijwel niets zo persoonlijk als smaak.