huiduitslag hele lichaam, kan dit aardbei allergie zijn?

Ik heb het weekend 2 bakken aardbeien op, waren in de aanbieding, ze moesten op anders zouden ze bederven…maandagochtend werd ik wakker met rode huiduitslag op borsten, hals, buik, rug. gisteravond nog een laatste restje opgegeten….Nu is het een warme, strakke, rode huid van onder mijn mond omlaag en op mijn armen en benen zitten nu ook bultjes. Het jeukt een beetje, niet veel. Heb zitten denken wat het zou kunnen zijn, het enige best wel rare wat ik gedaan heb, is die aardbeien. Weet iemand of deze reactie zo erg zou kunnen zijn? Ik eet wel vaker aardbeien maar dan toch niet zo veel ineens…...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
22K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgende keer de aardbeien verwerken. Maak eens heel lekker aardbeien ijs! Met [vanille-] suiker/slagroom en aardbeien... invriezen klaar.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb dat ook, aardbeien goed afspoelen met heet water helpt. (daarna gewoon nog een keer afspoelen met koud water)

Het beste antwoord

Het klinkt wel als een aardbei allergie. Of er zat een soort bestrijdingsmiddel op de aardbeien waar je niet tegen kan.
Wacht even tot alles weer helemaal weg is, en probeer dan weer een beetje aardbeien (wel een ander merk). Als je weer klachten krijgt, is het de aardbei, krijg je geen last dan was het een stofje dat op de aardbeien zat.
Ritsuka
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wij kregen vroeger nooit veel aardbeien omdat mijn moeder altijd zei dat je dan rooie bulten kreeg.
Dit staat in wikipedia over aardbeien en omdat jij er zoveel van gegeten hebt kun jij dit ook hebben
"Verse aardbeien zijn zeer gezond vanwege hun hoge vitamine C-gehalte (64 mg per 100 g). Bij baby's en zeer jonge kinderen kan het eten van verse aardbeien een allergische reactie oproepen. Dus beginnen met kleine stukjes aardbei, zodat het lichaam eraan kan wennen".