Alpenkruiden is, denk ik, een verzamelnaam van allerlei soorten kruiden.
Een soort fantasienaam, net zoals shoarmakruiden, Italiaanse kruiden, zigeunerkruiden, pizzakruiden, tacokruiden, hamburgerkruiden, gehaktkruiden en ga zo maar door.
De smaakstoffenfabrikanten maken duizenden van dergelijke kruidenmengsels.

Er is wel iets van alpenkruiden hier te vinden: maar dat is slechts één voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is net waar de fabrikant ons in wil laten geloven, zoek in deze advertentie maar eens kruiden die op een Alp zouden groeien ,
Alpenkruiden-huistheeIngrediënten: rozenbottelschil, sinasappelschil, stukjes appel, hibiscus, lindebloesem, stukjes echte bourbon vanille, natuurlijk aroma.

Of deze; Het kruidige genot origineel uit de Tiroler bergen.
Een goed beschermd recept dat al lang overgeleverd wordt, is het geheim van deze sterke drank op basis van alpenkruiden uit Tirol. Deze Wurzelgeist wordt geproduceerd met jeneverbessen, venkel, pimpernel, paardenbloemblaadjes, engelwortel, gentiaan, citroenmelisse, lijsterbes, meesterwortel en nog enkele kleine geheimpjes om af te ronden.

Je ziet dat alle mogelijke kruiden of heel vaak essences worden gebruikt, om maar tot een lekke ruikend of smakend product met "Alpen kruiden" te komen of het nu voedsel , shampoo , hout , of sauna opgiet is. Het is een "lekker"woord, verkoopt goed, en dat is de hoofdzaak.