Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is gesneden kip zo duur?

Ik heb bij de jumbo voor op brood plakjes kip (naturel) gekocht. De prijs voor 150 gram is €3,50. Nu is dus de prijs per kilo: €3,50/150(=0,023 per gram)*1000(gram) = €23,33. Bijvoorbeeld kipfilet is ook verwerkt maar is veel minder duur dan gesneden kip. Dus mijn vraag is waarom de gesneden kip zo duur is?

10 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
verander van supermarkt, bij lidl of aldi kost dit nog net geen euro ;)
jumbo is gewoon duur, ondanks goedkoopste prijs garantie, en als kip te duur is, neem kalkoen of ander gevogelte

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat er, om te beginnen, een pak energie in is gestoken om af te koken. Vervolgens moet dit nog behandeld worden met inhibitors en/of andere oxidanten. Dan komt er nog een hoop verpakkingsmateriaal rond én je kip heeft ook nog eens een pak meer km afgelegd vooraleer deze in de rekken is beland. Bedenk er dan bij dat overal waar het beest is gepasseerd, het meer kost want iedereen wil eraan verdienen.

Toegevoegd na 5 uur:
Anti oxidant bedoel ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding