Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn dadels en vijgen aan te raden bij suikerziekte?

Natuurlijk moet je ze met mate eten maar ik heb gehoord dat ze het insulinegehalte naar beneden kunnen brengen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Waar hoorde je dit?
Ritsuka
10 jaar geleden
En welk type diabetes gaat dit om
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het van een vriendin gehoord en die heeft het van een diëtiste en wat betreft de vijgen heb ik het ook in een artikel op internet gelezen. In dat artikel ging het om insulineafhankelijke diabetes maar er stond niet bij of het alleen om type I ging of ook om type 2 diabetes die alleen met insuline geregeld kon worden.
Ik weet nu even niet meer op welke site het artikel stond. Zal het nog een keer opzoeken en dan vermeld ik het hier wel als ik het nog vind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het maar gelijk even opgezocht.
Hier las ik het :www.leefnugezonder.be/vijgen-uitstekend-bij-diabetes-overgewicht... Sinds ik vijgen ben gaan eten, ik eet ze nu een paar weken met mate,, voel ik wel een stuk energieker en heb geen klachten van mijn diabetes.
Ik kan niet zo goed zelf prikken en mijn suikergehalte is derhalve nog niet gecontroleerd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dadels en vijgen bevatten zeer veel suikers en zijn dus niet aangerden bij suikerziekte.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij een verkeerde alvleesklierwerking kan men beter geen aardappelen eten. Tevens dient zoet fruit vermeden te worden, zoals kersen, druiven, zoete appels, peren, mango's, ananas, bananen, dadels en vijgen
(Lees meer...)
fremar
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding