Welke kaas is vergelijkbaar met mini Babybel? Maar dan goedkoper

Ik vind de kaasjes van Babybel erg lekker, maar ze zijn zo duur. Welke kaas is vergelijkbaar qua smaak (en liefst ook structuur indien mogelijk).

Ritsuka
10 jaar geleden
16.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Port Salut komt in de richting, maar meer ook niet, mini Babybel is niet te overtreffen :(
Amadea
10 jaar geleden
Alle kaassoorten zijn duur, dat ga je niet goedkoop vinden. Port Salut zal vermoedelijk per ons nog meer kosten dan Babybel.
Volgens Wikipedia is Babybel een variatie op Edammer kaas. Vermoedelijk kan je het beste een stuk Edammer kopen, als die ergens in de aanbieding is (of -35% bij AH, daar kijk ik altijd naar!) en dat zelf in blokjes snijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mmmm, babybel

Het beste antwoord

Babybel is zo duur wegens de verpakking. In feite is Babybel van dezelde familie als Bonbel, die in grotere porties te verkrijgen is. Op die manier is het al een stuk goedkoper. Vergelijkbare kazen zijn Port Salut en St. Paulin.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel met "verpakking" : kleine porties apart verpakt. dat is natuurlijk veel duurder dan een gewone homp kaas, omdat er niet alleen meer verpakkingsmateriaal bij te pas komt, maar ook meer productiekosten. Bovendien zijn kleine verpakkingen vaak minder aan te bevelen ikv het vermijden van afval.
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Port Salut gehaald, smaakt inderdaad bijna hetzelfde.
Dank je!