Hoe heten de draadjes aan een banaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahah goeje vraaaag!

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die heten vezels.

Toegevoegd na 18 uur:
Ok, ik heb me vergist, en ben in de war geweest. Ik dacht eigenlijk dat je de schil bedoelde, dat zijn vezels, waarmee ik niet bedoel de vezels die in de banaan zitten en die je niet kan zien, dus de verwarring is snel gemaakt.

Ik heb me nu iets verder verdiept.

Ik heb dezelfde vraag gevonden op Yahoo answers: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=1006013003134 en vond daar het antwoord. In het engels is het dus Phloem Bundles, die je kan vertalen naar vaatbundels.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaatbundel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dacht het niet Marius, maar een min is ook niet nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel Joan... idd vind ik dat ook niet nodig, het is goed gemeend, maar het is idd dus wel fout, en ik heb de vraag ook verkeerd begrepen.
Inmiddels heb ik mijn antwoord wel uitgebreid met nuttiger info.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Marius kan niet missen in het engels: Phloem Bundles .
ik noem het voortaan een bananenstring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oh ja Plus +