Wat zijn de korreltjes in gekookte worst?

In een gekookte (Gelderse) worst zitten kleine hardere korreltjes.
Wat is dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat zijn stukjes bot die zijn vrijgekomen bij het (onder hoge druk) afspuiten van het restvlees van het karkas. Dit restproduct wordt ook wel separatorvlees genoemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou lekker dan.. haha! Ik wist niet dat deze worst van separatorvlees is gemaakt.. +1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zit er in verwerkt en heeft voor mij de nodige tandartskosten opgeleverd omdat het altijd tussen je tanden en kiezen komt.
Googel maar op separatorvlees en er gaat en wereld voor je open.
Met vriendelijke groet, TX en... smakelijk eten ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bwuh :-(
Roxx79
10 jaar geleden
En hoe komen de harde stukjes in de krentenbol of -wegge? :D