Als ik een corgette in de koelkast op het glas leg dan 'zweet' die courgette op het glas en laat een vlek achter. Hoe komt dit ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De koelkast is te koud voor een courgette. Het is een warmteminnend gewas en bederft daarom eerder als hij te koud bewaard wordt. Het vruchtvocht komt eruit gesijpeld, en hij verschrompelt.
Leg 'm op de fruitschaal, of in de berging.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik leg de mijne altijd in de groente la, wel meestal op iets anders. Zoals een zakje sla. Blijft ie zeker 2 weken goed. Wel gehaald bij de AH... Scheelt ook zeker een week.