Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer zijn eieren niet meer eetbaar?

Ik heb net een eitje proberen te bakken , maar eenmaal in de pan wilde het niet stollen en bleef het een snotterig, iets wat stinkend goedje. De eieren zijn afgelopen donderdag gekocht. Op de verpakking staat dat ze tot 04.08.2013 goed moeten zijn.
In principe zou het dus nog moeten kunnen.

Nu heb ik ze in het water gedaan om te kijken of ze wellicht bleven drijven met het resultaat dat ze wel op de bodem blijven , maar de achterkant van het ei naar boven gaat.

Zijn deze eieren nog te eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Het Voedingscentrum geeft een tip:

"Je kunt een test doen als je twijfelt of eieren nog eetbaar zijn. Leg een ei in water met zout. Gebruik hiervoor 80 gram zout per liter water. Een ei dat drijft is niet goed meer."

Wat betreft de houdbaarheid: ze moeten goed blijven tot de houdbaarheidsdatum. Volgens het Voedingscentrum: "Je kunt ze daarna nog enkele dagen hardgekookt of goed doorbakken eten."

Ik denk dat er ergens met de door jou gekochte eieren iets fout is gegaan en zou ze weg doen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Het ei wat je in water hebt gedaan is nog prima want ze mogen niet gaan drijven (wat ze ook niet doen) want dan zit er teveel lucht in.
Het kan dat het ei in de pan niet meer goed was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing