Kan ik afvallen met alleen ijs?

Wat gebeurt er als ik iedere dag 2bolletjes ijs eet? Ik train wel zo'n 6x per week mma en kickboksen, dus obesitas antwoorden kloppen niet, maar als ik bijvoorbeeld zo'n 3000 kcal per dag mag eten en ik eet 2000 kcal gewoon eten en vul er zo'n 200 met ijs, zit ik wel 800kcal onder mijn behoefte, Dus mijn vraag is of je dikker kan worden, al pak ik van de 3000, 2000kcal aan ijs dan val ik eigenlijk toch nog af? Want tijdens een training van ons kan ik al gauw zo'n 1200 verbranden. Ik snap wel dat ik me dan slap voel en voedingsstoffen mis maar even in theorie??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben geen deskundige maar in ijs zitten ook veel vetten en in 1 gr vet zitten al 9 kcal.
Verder zou ik het niet durven zeggen...
Ritsuka
10 jaar geleden
Als jij verder al je voedingsstoffen binnenkrijgt, kun je prima ijs eten om je missende kcal aan te vullen

Het beste antwoord

800 kcal onder je behoefte gaan zitten moet je niet doen, dat is een te groot gat. Dan heb je kans dat je lichaam spieren gaat afbreken, omdat je te kort komt.
Als jij 3000 op een dag verbruikt, kun je het beste rond de 2700-2800 kcal gaan eten.
Dan heb je een klein tekort en zul je geleidelijk en gezond gaan afvallen.

Wat je dan precies eet maakt eigenlijk helemaal niks uit (op de lange termijn natuurlijk wel, in verband met tekorten).
Als jij zorgt dat je verder al je voedingsstoffen binnen hebt gekregen met bijvoorbeeld 2300 kcal, dan kun je prima de overige 500 kcal aan ijs gaan eten.
IIFYM, If It Fits Your Macros heet dat. Eet alles wat je wilt, zolang je maar ongeveer goed uitkomt met je benodigde eiwitten, koolhydraten, vitamines en dergelijke.

Dus ja, je kunt prima afvallen en elke dag ijs eten. Maar dat gat van 800 kcal maken is naar mijn mening wat te groot.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was een 'in theorie' vraag ritsuka....
Ritsuka
10 jaar geleden
ik doe dit in de praktijk hoor, en werkt prima :)
Het gaat niet over 'alleen ijs' zoals de hoofdvraag doet vermoeden.
In de toelichting staat: ik eet 2000 kcal gewoon eten en vul er zo’n 200 met ijs Mijn antwoord is op die situatie gebaseerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha okeh hartstikke bedankt,Ik neem wel mijn vitaminen en pak zo'n 150gram eiwitten per dag dus spier afbreken gaat ook niet. ja niet perse ijs maar ook snoep of ships of andere troep, niet dat ik dat doe maar was wel interessant om te weten dat als ik veel sport en veel onzin eet, eigenlijk ook gewoon afval, want ik heb 1x per week een cheat dagje, ik dacht naja al mijn kcalorieen vullen met eten of onzin, als het maar niet meer is dan dat ik verbruik. Bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi helder antwoord Ritsuka, +1 van mij...

Andere antwoorden (2)

Ijs eten is goed voor de gezondheid!

Na uitgebreid onderzoek aan de universiteit van Munchen kwam men tot de conclusie dat, wie dagelijks 1/4 liter ijs eet, niet alleen energie tot zich neemt, maar ook vitaminen, mineralen, eiwitten en calcium. Tevens hersteld consumptie-ijs het waterevenwicht in het lichaam. Bovendien is ijs absoluut geen dikmaker: een bolletje sorbet-ijs, ijs zonder melk en minimaal 25% vruchten, bevat maar 65 calorieen en is daarnaast licht verteerbaar. Enkele belangrijke ingredienten van ijs zijn melk, druivensuiker en eventueel eieren. Algemeen is bekend dat de consument te weinig eiwitten tot zich neemt. Consumptie-ijs is niet alleen lekker en koud, maar bevat dus veel stoffen die goed zijn voor ons lichaam in het bijzonder eiwitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Dit antwoord komt van:
http://www.ijssalon-gorinchem.nl/leuke-weetjes/ijs-eten-is-goed-voor-de-gezondheid/
Als jij 3000 kcal per dag gemiddeld mag eten zonder dat je aankomt of afvalt ga je natuurlijk afvallen als je 2200 kcal gaat nemen. Zelfs al doe je dat met 2200 kcal alleen uit ijs (maar dan mis je dus allerlei belangrijke voedingsstoffen).