Waarom heeft tupperware een opening in de deksel?

Ja beetje domme vraag misschien haha maar heb het gegoogled en kon niks vinden. Heb van die tupperware bakjes van de action gekocht maar in de deksel zit zo dingetje dat ik de deksel dicht kan houden of ik em draaien zodat er een opening in zit, wat voor nut heeft dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.1K
Amadea
10 jaar geleden
Bij de Action zullen ze heus geen Tupperware verkopen. Dat is daar veel te duur voor! Bewaardoosjes, bedoel je vermoedelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het merk,dat de action voert, heet de Excellent Houseware.

Antwoorden (3)

Die kunnen gebruikt worden voor in de microgolf en dan moet u dat open zetten om de stoom te laten ontsnappen.
Maar die kunnen ook dienen om in te vriezen en dan moet dat gaatje afgesloten zijn om geen vocht te laten opnemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok op die fiets, ik heb ook echt heel erg vaak dingen in de vriezer met open verpakkingen, is dat zo slecht dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zal het vocht uit de lucht erop condenseren en vastvriezen.
Als u bv diepvriesfrieten met open verpakking erin steekt zal dat één grote klomp worden.
Ook op vlees bv zullen zich een massa vocht kristallen vormen.
Op zich is het niet ongezond maar bij de verdere verwerking is het niet aangewezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Microgolf? Is dat een Belgisch woord voor magnetron/microwave?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is geen Belgisch woord maar gewoon Nederlands.
Microwave is Engels, Microgolf is Nederlands.
Magnetron is het elektronisch component dat de microgolven opwekt.
Het correcte Nederlandse woord moet eigenlijk zijn Microgolfoven omdat het een oven is die werkt op microgolven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@depauwroger, correct antwoord &taalgebruik een dikke plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@moolkeesje, bedankt, alsof er Belgisch bestaat?
Het is mij al dikwijls opgevallen dat men het "Vlaams" als foutief aanziet terwijl men in Nederland veel meer Engelse en Franse woorden dagdagelijks gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel Nederlanders beseffen niet, dat het Vlaamse deel der Belgische natie zich in beter Nederlands uitdrukt, dan de Nederlanders dat zelf doen.
Je kan er ook het teveel aan lucht mee verwijderen. Hiermee wil ik niet zeggen vacuum. Bv als je er warm eten in in steekt, dan kan je zo de damp verwijderen.
Ook wanneer je het deksel sluit kan je door op het deksel te drukken ucht verwijderen
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom minnetje
Als je hem gesloten in de magnetron zou zetten ontploft de boel. Daarom is ventilatie nodig.
Houd je de doos gesloten, dan is hij ook echt dicht en dan kan ie gewoon in de diepvries! Inderdaad, Tupperware heeft uitgekiende spullen, wees er zuinig op.