Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een kast schoon die vol zit met meelmijten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het wel degelijk meelmijt? Kan jij ze beschrijven?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beginnen met het degelijk te zuigen, zeker alle kieren en naden ( zak wegdoen). Daarna soppen met zeepsop of een allesreiniger. Geheel drogen met een schone doek en deze behandeling nog diverse keren behandelen, in elk geval de spleten/kiezen zuigen.
Na enkele weken opnieuw geheel zuigen en eventueel soppen , want de nakomelingen zullen nog lange tijd verschijnen. In herfst en lente sowieso een offensief houden, dan komen de nieuwe mijten uit of zijn ze van plan een nieuwe familie te stichten. Het is een hardnekkig verschijnsel.
Meel en bloem etc. voortaan in een glazen pot met sluitend deksel of afgesloten plastic doos doen. Vergeet de griesmeel, kindermeel, paneermeel en custardpoeder niet. Ik bewaar alle meelhoudende zaken in afgesloten potten/oude weckflessen, voor een prik te koop bij de recyclingwinkels of rommelmarkten.
Koop elk jaar nieuwe voorraad en doe de rest weg, want soms zitten de beestjes of eitjes/larfjes al bij aankoop - onzichtbaar voor het mensenoog- in de pakjes of doosjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Laat dit aan professionele mensen, dan ben je er zeker van af

"Er bestaat de mogelijkheid om de partij te behandelen dmv een zuurstofarm proces m.b.v. koolzuur (CO2)
Dit is een milieuvriendelijk proces waarbij alle stadia in 4 uur worden gedood.
Deze methode is zeer effectief en laat geen residu achter op de partij"

Ik lees op alle sites dat je dit best kan overlaten aan professionelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad bel iemand die hier professioneel in is. Als je dit zelf doet kan dit nog wel is mis gaan. Wees voorzichtig met dit soort plagen van beesten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding