Hoe noem je een 'Durian' vrucht (engels) in het nederlands?

En weet iemand toevallig ook waar je die kunt krijgen LOL

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik ben als kind in Ghana geweest en daar (in ieder geval zoals ik het me herinner) sneed iemand zo een vrucht open van een struik en liet mij dat proeven, de inhoud was wit, misschien wat slijmerig en zoet. Nu ik deze antwoorden hoor lijkt dit toch een andere vrucht te zijn.

Weet iemand een vrucht die qua uiterlijk lijkt op een Doerian, maar ook voldoet aan mijn omschrijving?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Doerians zijn te koop in Aziatische winkels en Indische toko's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De vrucht word in Nederland Doerian genoemd .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doerian. Maar of je die kunt krijgen in Nederland weet ik niet.

De beste tip is waarschijnlijk naar een toko te gaan en daar je neus te volgen, want het spul ruikt een uur in de wind. Zo erg zelfs dat de vrucht niet mag worden meegenomen in het vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die noem je in het Nederlands doerian, je kunt die in een toko kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je een lychee bedoelt. hmm erg lekker!

Toegevoegd na 29 minuten:
en de lychee is gewoon bij de groenteboer verkrijgbaar. En qua uiterlijk lijkt ie behoorlijk op de doerian.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het word ook wel stinkvrucht genoemd en is idd verkrijgbaar bij een toko, maar ook bij de luxe groentenboer tegenwoordig!