Je hebt koffie en koffie ! Bij grote bedrijven wordt vaak gekozen voor een koffie extract machine . Dus grote pakken met diverse mengsels maar ook kwaliteiten . Dus zeg goud merk is het duurste en smaakt naar nog naar koffie , en geel is de helft goedkoper en smaakt naar ? Maar met melk en suiker ach . Vaak zijn er met zo'n apparaat nog wat meer mogelijkheden zoals chocolade enz deze apparaten kosten zo 3000€ 6000€ geschikt om snel en vaak koffie ? Te schenken bij zo 100 kopjes op een dag wordt het rendabel . Een hoog energie verbruik want ieder moment staat het hete water klaar voor gebruik . Extra tijd vaak niet gecalculeerde zijn de kosten van toch het dagelijkse onderhoud , vullen maar voor al het reinigen gebeurt dat niet wordt de smaak (nog ) minder . Dan de apparaten met koffie poeder (gemalen ) aanschaf apparaat het zelfde maar is minder snel en nog meer onderhoud . De kosten zijn zo0,20. 0,60 per kopje op zo 100 kopjes een dag zonder de aanschaf en alle kosten goed mee te tellen . Douwe Egberts heeft een hele afdeling die zich daar mee bezighoud (coffee care ) of zo die kunnen je nog meer info geven . Maar pas op dat zijn verkopers en die geven een roos kleurig beeld . Hun winst zit in relatief goedkoop een apparaat te plaatsen en dan op het koffie extract goed te verdienen . Je hebt dan ook nog de koffie cassette koffie machine nespresso of zo 0,80 per kopje ook zonder aanschaf apparaat gerekend . Dan de luxe apparaten met echte bonen ja dat is pas koffie aanschaf zo 800€ koffie bonen ook in diverse kwaliteiten nadeel niet snel voor zo max 60 kopjes per dag , wil je meer kopjes dan snel 2x hoger in aanschaf . Kost prijs alleen de koffie ook snel 0,30 0,40 per kop . Ja het blijft koffie dik kijken veel kosten zo als energie zijn lastig , ook afschrijving apparaat maar gaan zo 3 . 4 jaar mee . En reken op zo 30 minuten per dag vullen en schoon maken . Op een klein bedrijf is een filter koffie apparaat of senseo veel goedkoper of dan de echte bonen machine . Het echte espresso apparaat is nog duurder en is traag .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
" het blijft koffiedik kijken" +1... ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ anyway, dacht dat het aan mij lag. Ik geef het op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja interpunctie laat te wensen over, zonde van de goede bedoeling.