Gele, rode en groene paprika`s. Zit er behalve de kleur nog meer verschil in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als ze groeit is de paprika groen, tijdens het rijpen verandert de kleur naar rood of geel. De smaak van de paprika verandert ook in deze periode, de rode en gele zijn zoet terwijl de groene een veel bitterder smaak heeft. Zoals er een verschil is in kleur is er een verschil in voedingswaarde tussen de verschillende paprika’s. De rode en de gele bieden namelijk veel meer caroteen en vitamine C dan de groene. Caroteen is goed voor de ogen en de huid en vitamine C is heel belangrijk voor het immuunsysteem van ons lichaam. Verder houdt een paprika de huid langer jong door de aanwezigheid van vitamine E en daarbij komen dan nog de vezels en de mineralen calcium (goed voor de botten), ijzer en sodium (brengt de vochtbalans in je lichaam op peil).

Bronnen:
http://www.infotalia.com/nld/culinair/voed...

Ja, de smaak varieert ook.

In ieder geval smaken ze alle drie verschillend. Ik persoonlijk vind de rode paprika het lekkerst, dan de gele en dan de groene, maar over smaak valt niet te twisten.

Ja de ene is zoeter dan de andere. Alhoewel ik het verschil niet echt proef waardoor ik ook niet kan zeggen welke zoeter is; de rode of de gele. Ik denk de gele en de groene vind ik helemaal niet veel aan.

Ja de smaak: Als ze groeit is de paprika groen, tijdens het rijpen verandert de kleur naar rood of geel. De smaak van de paprika verandert ook in deze periode, de rode en gele zijn zoet terwijl de groene een veel bitterder smaak heeft.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paprika

Als 1e de smaak,en als 2e de vorm.Er zijn ook puntpaprika's...

De smaak is heel erg anders. Probeer het maar eens. Ook heb je behoorlijke ronde paprika's of een iets andere vorm. En je hebt ze in kleine en grote soorten.

De rassen van de paprika, de groene zijn onrijp de rode ,gele, orange ,gevlekte witte etc zijn wel rijp. niet alleen de kleur verschilt per ras ,ook de smaak verschilt per ras en dus niet alleen per kleur.

Groene paprika's zijn nog niet zo rijp als rode. En de rijpe rode hebben meer vitamine C dan de groene.

de smaak: de rode is het meest rijp en vind ik het lekkerst. sluit me verder aan bij vorige antwoorden sluit me verder aan bij @orbatei en @ruth

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100