Als ze groeit is de paprika groen, tijdens het rijpen verandert de kleur naar rood of geel. De smaak van de paprika verandert ook in deze periode, de rode en gele zijn zoet terwijl de groene een veel bitterder smaak heeft.

Zoals er een verschil is in kleur is er een verschil in voedingswaarde tussen de verschillende paprika’s. De rode en de gele bieden namelijk veel meer caroteen en vitamine C dan de groene. Caroteen is goed voor de ogen en de huid en vitamine C is heel belangrijk voor het immuunsysteem van ons lichaam.

Verder houdt een paprika de huid langer jong door de aanwezigheid van vitamine E en daarbij komen dan nog de vezels en de mineralen calcium (goed voor de botten), ijzer en sodium (brengt de vochtbalans in je lichaam op peil).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja, de smaak varieert ook.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker weten +
In ieder geval smaken ze alle drie verschillend.
Ik persoonlijk vind de rode paprika het lekkerst, dan de gele en dan de groene, maar over smaak valt niet te twisten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de ene is zoeter dan de andere. Alhoewel ik het verschil niet echt proef waardoor ik ook niet kan zeggen welke zoeter is; de rode of de gele. Ik denk de gele en de groene vind ik helemaal niet veel aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de smaak:

Als ze groeit is de paprika groen, tijdens het rijpen verandert de kleur naar rood of geel. De smaak van de paprika verandert ook in deze periode, de rode en gele zijn zoet terwijl de groene een veel bitterder smaak heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt leuk even na gelezen op je bron +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep.+1
Als 1e de smaak,en als 2e de vorm.Er zijn ook puntpaprika's...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt +
De smaak is heel erg anders. Probeer het maar eens. Ook heb je behoorlijke ronde paprika's of een iets andere vorm. En je hebt ze in kleine en grote soorten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rassen van de paprika, de groene zijn onrijp de rode ,gele, orange ,gevlekte witte etc zijn wel rijp. niet alleen de kleur verschilt per ras ,ook de smaak verschilt per ras en dus niet alleen per kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene paprika's zijn nog niet zo rijp als rode. En de rijpe rode hebben meer vitamine C dan de groene.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de smaak: de rode is het meest rijp en vind ik het lekkerst.
sluit me verder aan bij vorige antwoorden
sluit me verder aan bij @orbatei en @ruth
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gele is net zo rijp als de rode, alleen de groene is onrijp. De oranje die je tegenwoordig steeds meer ziet, is trouwens ook net zo rijp als de rode.