8 graden in de koelkast is te hoog om etenswaren langere tijd te bewaren. Begin in ieder geval om de temperatuur naar beneden te draaien tot 3-4 graden.
Als de zalm in vacuumverpakking zit, nog een restbewaartijd heeft, en geen opgebolde verpakking, kan je het pakje openmaken en een geur/smaaktest doen. Indien er geen bijzondere afwijkingen te bemerken zijn, zou de zalm nog goed zijn voor consumptie. Als je het niet helemaal vertrouwd, weggooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gerookte Zalm moet je bewaren bij een temperatuur van maximaal 7 ºC.
Dan is de gerookte zalm +- 2 dagen houdbaar.
Mocht je koelkast hoger dan dan is het verstandig om het weg te gooien.
http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/22003-voedsel-bewaren-tips-houdbaarheid-hoe-lang-welke-plek.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou geen risico nemen en het weggooien, je weet het maar nooit met vis.