Waarom kraken de verpakkingen van snoep en koek altijd zo?

Verpakkingen van lekkere dingen zoals snoep en koek maken altijd verdacht veel geluid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Dat hebben ze speciaal zo gemaakt zodat ouders het goed kunnen horen als de kleine stiekum aan het snoep en koek zit;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat had ik ook willen antwoorden.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geweldig hoe je er opkomt...

Andere antwoorden (9)

Dat komt omdat dat plastic zo HARD is... Als dat maar een heel klein beetje dikker was dan kon je ermee snijden zo hard als dat is...

Hoe harder het is hoe meer geluid dat het maakt, een boterhammenzakje is zacht dat rekt ook... Maar dat krakerige spul is keihard en rekt totaal niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft uiteraard niet te maken met de 'hardheid' van het materiaal, je voelt al hoe zacht dat is.
Waar het wel mee te maken heeft, is dat de kunststof zich niet in elke vorm wil laten brengen. Althans niet geleidelijk. Dat gebeurt met schokjes, steeds klappen kleine oppervlakjes met een tikje om bij het vouwen. Al die tikjes klinken samen als gekraak.
AWM
14 jaar geleden
Omdat cellulosevezels die lawaaierige eigenschap hebben. Het is veel stugger als plastic.... Want, cellufaan dat is het!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een strategische keuze van de snoepfabrikant, hij gokt er op dat iedereen die het hoort ook trek krijgt zodat hij meer kan verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt speciaal gedaan om je mede bioscoop bezoekers te irriteren,als je eens een gezellig avondje uit bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja kan snoep beter niet in stoffen verpakking doen, of iets anders vreemds. plastic is heel goedkoop en je koekjes blijven het langst goed. bovendien trekt de smaak van de verpakking niet in je eten. (bij rubber of papier wel =p)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft te maken met het materiaal van de verpakking. De kunsttoffolie moet zuurstof en waterdamp dicht zijn om de koekjes/snoepgoed de vereiste houdbaarheid te geven: deze houdbaarheid is meerdere maanden dus de folie moet goed afdichten.
En dan komt je aan een wat dikker en stugger materiaal dat flink knispert wanneer je er aan zit.
Utrecht
14 jaar geleden
Dat heeft men gedaan om de kans van diefstal te verkleinen. het kraakt als je het achter de jas verstopt en daardoor is de kans al iets kleiner dat je het meeneemt zonder te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het inbraakalarm tegen koekjes-jattende kids!
hm, ze hadden dan eigenlijk de krakende koektrommel uit moeten vinden :-)