hebben biologische eieren een dikkere eierschaal dan een scharrelei?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerder een dunnere schil. De kip ervaart meer stress door het leven in groep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scharrelkippen leven net zo goed in een groep, en die hebben geen buitenruimte en minder binnenruimte dan biologische kippen, dus het lijkt me dat zíj juist meer stress ervaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reden weet ik niet, maar mijn ervaring is ook dat biologische eieren een dunnere schil hebben.

Het beste antwoord

De typische goedkope supermarkt eieren hebben een veel lagere voedingswaarde, een hoger omega 6 level en zijn lager in omega 3. De biologische eieren van vrije uitloop kippen hebben hogere vitaminen en mineralen levels en zijn perfect uitgebalanceerd in omega 3 en 6.

De meeste mensen zijn zich niet bewust van dit belangrijke verschil omdat ze vaak nog nooit echt eieren hebben gegeten van gezonde kippen! De supermarkt eieren hebben meestal een lichtgele dooier en een dunnere schaal terwijl de gezonde eieren een diep oranje dooier, die een hogere voedingswaarde aangeeft, en een dikkere schaal hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.warriorsforhealth.com/eieren-gezond.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

oor je gezondheid maakt het niet uit welke eieren je koopt. Een biologisch of vrije-uitloopei verschilt in samenstelling niet bijzonder van een gewoon scharrelei, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De dooierkleur zegt ook niets over de voedingswaarde: de kleur is te danken aan kleurstoffen in het kippenvoer. Het echte verschil tussen de eieren zit 'm in de behandeling van de kip.

Toegevoegd na 17 minuten:
Deze site is ook interessant http://www.schaffelaarbos.nl