Kan gember in droge vorm ook helpen bij het afslanken?

gemberwortel help bij het afslanken omdat het helpt bij de spijsvertering.
Maakt het verschil of je verse gember of poeder gebruikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is die claim wetenschappelijk bewezen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Citroensap in (warm) water zou beter daar voor zijn.
Zo'n 2 liter per dag zou je spijsvertering goed op gang brengen.
En het zou ook helpen bij vetverbranding.
Zelfde geld voor een lepeltje sambal of mosterd bij de maaltijd.
Toevallig pas opgezocht omdat me broer me niet geloofde.
Van gember weet ik het niet.

Het beste antwoord

Kies altijd de verste exemplaren. Was en schil ze op dezelfde manier als andere knolgewassen. Hak de verse gember zeer fijn zodat een pasta ontstaat. Deze pasta kun je een week in de koelkast en wel drie maanden in de vriezer bewaren. Gember kan worden toegevoegd aan aardappelen, salade dressings, Chinese of Indische gerechten, kip, brood, kadetjes en zelfs aan limonade!

Gedroogde gember
Je kuntvan gedroogde gember thee trekken of je kunt het tot poeder vermalen. Dit poeder kun je op dezelfde manier gebruiken als verse gember, maar je kunt het een stuk langer, wel een jaar, bewaren.

Gember werkt ook bloedverdunnend. Pas dus op met het gebruik van gember als u al een bloedverdunner gebruikt.

Gember kan ook de afgifte van galzuur verhogen. Mensen met galstenen of problemen met de galblaas moeten dus oppassen om extra gember toe te gaan voegen aan hun eetpatroon.