Gisteren een bak Kwark gekocht en er zitten allerlei 'korreltjes' is. Is dit normaal?

Het gaat om Optimel appel kaneel en het ruikt nog prima + ruime houdbaarheidsdatum.
Het zijn witte korreltjes van ongeveer 2mm en je proeft het niet bij het eten.
Ik ben niet echt een kwark eter vandaar dat ik het navraag

11 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (1)

Die korreltjes komen erin als de kwark bevroren is geweest. De eiwitten en het vocht zijn daardoor iets van elkaar gescheiden geraakt. Maar het beïnvloedt de smaak niet. Gewoon even goed opkloppen.
Amadea