Op 6 december heb ik te veel kruidnoten gekocht. Lekker goedkoop, maar iets overdreven. Houdbaarheidsdatum is half mei. Hoelang zijn ze nog lekker?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lang genoeg om op te eten, gewoon doorgaan , echt waar !

Het beste antwoord

ze zijn lekker zolang jij ze lekker vindt. de t.h.t. datum staat er op ter bescherming van de producent. het voorkomt zinloze procedures bij rechtbanken. voor de consument de zekerheid dat het product tot de aangegeven datum, in elk geval nog goed is. ter illustratie de t.h.t datum staat ook op een pak zout, en dit blijft miljoenen jaren goed bruikbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de antwoorden :).
Kan ik nog lekker blijven smullen de komende maanden.

Andere antwoorden (2)

Tot hoe lang je ze nog lekker vind.

Beetje een wazig antwoord misschien, maar op het moment dat je zelf vind dat ze niet meer smaken, dan zijn ze niet meer lekker.

Toegevoegd na 4 minuten:
En dan heb ik ook nog wat recepten voor je:

Pepernoten bavarois

Ingredienten:
- 6 eidooiers
- 150 gram suiker
- 400 ml melk
- 400 ml slagroom lobbig geklopt
- 8 blaadjes gelatine (kleurloos)
- 200 gram pepernoten + ongeveer 10 voor garnering
- 60 ml amandellikeur
- cacao
- springvorm 21 cm

Week de gelatine in ruim water.
Week de pepernoten in de amandellikeur
Mix de dooiers met ongeveer de helft van de suiker in een kom
Verhit in een pan de melk met de resterende suiker.
Voeg het eimengsel bij de melk blijf roeren tot er binding ontstaat.
Voeg de uitgeknepen gelatine er aan toe. Als de gelatine geheel is opgelost giet dan alles terug in de kom.
Zet de kom in koud water.
Voeg de pepernoten toe en blijf mengen.
Als laatste de slagroom toevoegen en door elkaar roeren. Stort dit alles in een springvorm en laat minimaal 3 uur opstijven in de koelkast.
Vlak voor serveren de cacao er over strooien en garneren met pepernoten.

------------------------------------------------
Pepernotentaart

Ingredienten:
- kilo pepernoten
- 250 gram boter
- schuimpjes
- slagroom

Verwarm de boter in een pannetje.
Maal een kwart van de pepernoten en doe deze bij de boter.
Roer tot een mengseltje en laat even afkoelen.
Beboter de cakevorm, doe een laag van 3 cm. van het mengsel in de vorm.
Doe er dan een paar schuimpjes en pepernoten in en doe hier weer een laag boter met gemalen pepernoten op, om en om doorgaan eindigen met pepernoten mengsel, even aandrukken. 20 min. op 180 graden bakken.
Af laten koelen, voor het serveren taart bestrijken met de geklopte slagroom, hierin kun je nog wat schuimpjes drukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die pepernotentaart klinkt erg lekker! Helaas heb ik nu geen pepernoten. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem contact op met Hamster007 :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pepernoten zijn geen kruidnoten !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dan heb ik ook nog een recept voor een kruidnotenbavarois en een kruidnotentaart.
Verander voor dit recept de pepernoten door kruidnoten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat dacht ik wel LOL :)))
Je volgens Bolletje kan je ze 1 jaar bewaren.

Bolletje kruidnoten!

Gegarandeerd de lekkerste kruidnootjes van Nederland!

Iedereen wilt toch Bolletje kruidnoten. Prijzen per 5 KG!

Houdbaarheid: 1 jaar