Zal je door het eten van ijsberg sla eerder vermoeid kunnen raken?

Gisteren en vandaag salade(sla, wortel, tomaat) met vis op maar heb weinig tot geen energie meer

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

Niet zozeer van ijsbergsla, maar wel van te weinig calorieën/voedingsstoffen. Groenten bestaan voor veruit het grootste deel uit water en zijn derhalve geen volwaardige maaltijd. Eet bij je groenten en vis ook wat aardappels of rijst, dan zul je je een stuk beter voelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Te weinig kcal inname kan zeker tot vermoeidheid leiden en is ook erg ongezond. Het minimale aantal kcal voor mensen is gemiddeld zo'n 1500 kcal. Het word afgeraden om daaronder te gaan zitten. Vermoeidheid treed vaak ook op bij een tekort aan koolhydraten (brood, pasta, rijst, aardappelen etc). Let op je voeding!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sla is voornamelijk water, met een paar vitamines en dergelijke erin.
Als je de hele dag alleen maar sla eet, is het logisch dat je moe bent, daar zit bijna niks in.
Wat heb je verder op een dag gegeten, naast de salade?

Toegevoegd na 59 seconden:
Het is wel een gezonde salade die je eet, maar daarnaast heb je ook o.a. eiwitten en gezonde koolhydraten nodig, als bruine rijst, quinoa, volkorenproducten, etc.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder heb ik die dag brood gegeten en koffie, melk gedronken.
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoeveel boterhammen?
En wat had je als avondeten? Alleen brood en sla levert niet alle voedingsstoffen die je nodig hebt.
Vermoeidheid kan ook komen door bijvoorbeeld een ontsteking in je lichaam. Het vechten hiertegen kost energie. Tevens zou je een allergie kunnen hebben op 1 van de dingen die je gegeten hebt.
Daarbij zou je eens kunnen kijken naar het aantal calorieën dat je hebt gegeten en weven inschatten hoeveel je verbruikt hebt. Als je meer verbruikt dan dat je binnen krijgt, sja dan wordt het tijd om toch wat meer te gaan eten (en natuurlijk divers, dus verschillende dingen)