Filet de Sax(e) is de benaming voor de rauwe filet afkomstig van de lange rugspier van het varken, zonder aangehecht vet. Het vlees wordt gepekeld en op een ambachtelijke manier gerookt. De totale duur van het productieproces bedraagt minimum 4 weken zodat het product op een natuurlijke manier kan rijpen.

Filet de York is ook gerookt varkensvlees. Het is filet afkomstig van de beste, uiterst magere rugstukken. Hij is lichtjes gerookt en mild gezouten, en wordt gevormd in een darm. Het langzame droogproces zorgt voor een aparte smaak en een stevige structuur.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank u , dit maakt een einde aan onze discussie !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessant antwoord, bedankt voor die heldere uitleg