Kun je kaas laten smelten in je mond?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha, ha, ha! Waar je je al niet mee bezig kunt houden!+1

Het beste antwoord

Ja, maar dan moet je eerst je tong koken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee dat kan niet... Daar is het niet te heet genoeg voor...
Maar wat wel kan, als je de kaas lang genoeg in je mond houdt, dan begint het verteringsproces al een beetje... Het speeksel bevat enzymen die net als wasmiddel op hele lage temperatuur eiwitten kunnen oplossen... Dus op den duur wordt alle kaas zacht... Dat zou je smelten kunnen noemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smeerkaas wel. Als het een beetje hard/droog geworden is. Als je die een tijdje in je mond houdt dan wordt ie weer zacht en lijkt het net of ie smelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
getver..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ha, ha. Ik gooi oude smeerkaas ook liever weg, hoor!
Volgens mij ligt het smeltpunt van kaas hoger dan de lichaamstemperatuur van ca. 37 graden Celcius.
Dus nee, volgens mij lukt dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, sommige kazen wel. Zoals de Zwitserse Sbrinz.

'Het gele kaasdeeg bevat minimum 45% vetstof en is hard en brokkelig, maar smelt heerlijk in de mond.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige franse kazen is dat heel goed mogelijk. In de koelkast zijn ze hard, als je ze opdient op kamertemperatuur zijn ze al een stuk zachter. In je mond zal het smelten, zonder probleem.

Met een stuk goudse kaas lijkt het me een stuk moeilijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan niet.

Bij m&ms kan dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet. Daar is de temperatuur niet hoog genoeg voor.