ze zijn in elk geval gezonder dan die uit de frituurolie,maar ze bevatten wel nog het nodige vet.
fremar
12 jaar geleden
Hoe (on)gezond hangt van veel dingen af. Het is iig gezonder dan een big mac menu van de de mcdonalds. Als ik het een punt moest geven van 1 tot 10, zou ik het een 7.5 geven ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dan 1 en wat is 10? Is 1 het gezondst of 10?
Reddie
12 jaar geleden
Ervan uitgaand dat 1 ongezond is en 10 zeer gezond, geef ik de big mac van mcdonalds een 8. En de franse frietjes ook.
Als je ze natuurlijk niet 3x per dag, 7 dagen in de week eet. Een beetje variatie is wel aanbevelenswaardig.
Het wordt zelfs aangeraden om vissticks in de oven te bakken. Al krijg je niet zo'n knapperig korstje, je beperkt wel het vetgehalte.
Wil je echter een knapperig korstje dan kan je ze ook in de pan bakken, maar wel in plantaardige olie en niet in boter. Ga je echt voor gezond, dan gaat er niets boven verse vis, want een visstick bestaat toch uit 65 % vis en 35% paneermeel. Dit paneermeel zuigt ook als het ware vet op en dat doet verse vis natuurlijk niet. Uiteraard is dit in de oven niet het geval, het wordt alleen niet echt knapperig.
Hetzelfde geldt ook voor aardappelkroketjes. Die zijn altijd al voorgefrituurd in een gode plantaardige olie waardoor ze de vorm behouden, maar bevatten verder niets ongezonds. Door ze in de oven te bakken beperk je ook het vet en het is nog lekker ook.
amc