Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zit er verschil in verschillende merken suikers?

waarom is de ene suiker zoeter dan de andere of zit dat tussen mijn oren!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Smaakbeleving zit voor een deel zeker tussen je oren. Verpakking en imago van voedselproducten spelen daarbij een belangrijke rol maar ook dingen als de korrelgrootte en de mate van raffinage hebben invloed op de smaak. Er bestaan verschillende suikersoorten. De meest verkochte is sacharose, een disacharide, samengesteld uit glucose en fructose. Fructose wordt ook wel verkocht in de supermarkt maar wordt meestal verwerkt in voedingsmiddelen en frisdranken. Je hebt er minder van nodig omdat de smaak zoeter is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zit inderdaat verwchil tussen de suikers. Dat ligt aan de berijding ervan. Net als met melk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Worden koeien en suikerbeesten dan bereden om het product eruit te krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan kies je het woord "berijding" boven "inderdaat", en "verwchil" om kritiek op te geven.
Ik vraag me af wie er dyslectischer is.... ;)
Amadea
12 jaar geleden
Mijn vraag is helemaal niet bedoeld om te bekritiseren, maar om uitleg te vragen aan daphne91 die dat lijkt te beweren.....
Waarschijnlijk is de ene suiker fijner van structuur dan de andere. Hoe fijner hoe makkelijker oplosbaar, waardoor hij zoter lijkt. Op zich is alle suiker even zoet
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding