Een goudvis is wit en rood aan de binnen kant, je kan hem eten maar het is niet erg lekker,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goudvis is eigenlijk een gewone chinese kroeskarper met schubben die een kleurtje hebben.
Achter die schubben is het een gewone vis die gewoon eetbaar is en net zo smaakt als andere chinese kroeskarpers.
Dus een hele boel graatjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De goudvis is een afstammeling van de zilverkroeskarper en zal daarom net als zijn voorvader een vleeskleurige huid hebben.

Ze zijn eetbaar. Vroeger werd dat ook gedaan met de grauwkleurige variant. Toen ze zagen dat er tussen deze vissen soortgenoten voorkwamen met een goudkleurige gloed zijn ze die apart gaan kweken.

Een Chinese gouverneur wilde dit soort beschermen en heeft consumptie van de goudvis toen verboden.

De goudvis wordt gezien als een symbool van rijkdom en geluk. Als je slim bent, eet je dat niet op ;)