Ik heb zelf pompoenen geoogst. Deze wil ik opeten. Hoe weet ik of ze nog goed zijn?

Ze zijn volledig oranje, maar ik weet niet of ze goed zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Als je de pompoenen rijp hebt geplukt, dan voelen ze nu nog glad en hard.
In die conditie kan je ze lang bewaren, pas als ze overrijp worden, gaan ze rotten plekken krijgen en kan je ze niet meer eten.
Dus die van jou zijn nog prima, eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pompoenen beginnen te schimmelen als ze niet meer goed zijn. En zelfs dan kan je als de schimmel ruim weg genseden is, grote delen nog eten. Als ze organje zijn zijn ze goed. (Je oogst ze zodra de stengel aan de pompoen bruinig wordt)