jaren zoalng je zorgt dat deze niet vochtig wordt en donker en koel bewaard is, met voldoende lucht .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gedroogde ham wordt tegenwoordig bij lange na niet meer zo sterk gepekeld als vroeger (dat zouden we ook niet eens meer lekker vinden), dus de houdbaarheid van vroeger (een heel seizoen minimaal) zit er niet meer in.
Maar een goede kwaliteit gedroogde ham is wel enkele weken houdbaar.
Gewon goed je neus gebruiken. En als de ham verkleurt of plakkerig aan gaat voelen, beter niet meer eten. Koel bewaren verlengt uiteraard de houdbaarheid. En een aangesneden ham is eerder kapot dan een hele.