Is het ongezond om 10 boterhammen op een dag te eten?

3 's ochtend, 4 op school tijdens lunch en 3 rond 4 uur als ik thuis ben. Ik ben 57 kilo, 176cm lang en net 16 geworden. De boterhammen zijn belegd met zowel zoet als hartig. Ik eet natuurlijk ook nog warm 's avonds.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitstekend ; zorg dat je ook 's avonds goed eet en eventueel wat tussendoor, dan hou je een gezond gewicht. Je bent nu wat aan de magere kant, maar dat kan komen omdat je in de groei bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat al dat brood je niet de neus uitkomt... :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee t komt ergens anders uit,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WAAROM zeggen mensen boterham!!?? Het slaat toch HELEMAAL NERGENS op omdat er in 99% van de gevallen NIET een broodje met boter en ham bedoeld wordt!?

Antwoorden (6)

5-7 boterhammen zijn goed voor je leeftijd je bent niet te zwaar en je zit in de groei dus blijf lekker boterhammen eten hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In boterhammen zit het broodnodige zout en veel vitaminen die je iedere dag nodig hebt
Als je een beetje er op let wat je erop doet .
Dan ben je gezond bezig

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel natuurlijk gejodeerd zout.
12 jaar geleden
Prima bezig!!!, je bent in de groei en dan zijn 10 boterhammen helemaal niets teveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee volkoren of bruine boterhammen kun je prima eten. Zitten boordevol koolhydraten voor je concentratie en je energie, vezels voor je darmen. Je bent zeker niet dik voor je lengte en leeftijd. volgens het voedingscentrum zou je er minder kunnen eten, maar je gebruikt het ook als tussendoortje en je eet geen andere tussendoortjes. Ik zou zeggen gewoon lekker dooreten...Mocht je gewicht toenemen, dan zou ik wel het aantal boterhammen terugbrengen naar maximaal zeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze maar niet te dik belegt met dingen die hart en vaatziekten kunnen veroorzaken maar voor de rest gewoon goed hoor ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent 176 cm lang dus normaal jij mag 76 kg worden en nu hebt jij 19 kg nodig hebben voor goed gezondheid maar tien boterhammen per dag zijn te veel en jij kunt groenten of fruit in plaats van vier botterhamen dat betekent 4 to 6 per dag is normaal met je leeftijd voor jouw lichaam opbouwen maar niet meer.