Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik dat mijn marsepein niet blijft plakken?

Soms blijft de marsepein toch nog plakken aan m'n houten rollen, of het aanrecht (ik bestrooi het met poedersuiker). Hoe zorg ik ervoor dat het niet meer blijft plakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bestrooi zowel het aanrecht als de deegroller met poedersuiker. Wrijf het lichtjes in op de deegroller.
Nog beter is het om uit te rollen op een stuk plastic tafelkleed, dit plakt (bijna) niet. Wel met poedersuiker bestrooien hè. Je hoeft dan alleen het kleed nog voorzichtig van de lap los te maken en je kunt de lap marsepein zo ook makkelijk over de taart heen leggen
( zeker als het doorzichtig is).
Je kunt bij fondant ook maizena gebruiken maar neem nooit bloem!Dit klontert te veel.
Rol 2-3 keer een klein stukje uit, til de lap op en draai een kwartslag.Blijf dit herhalen en strooi zo nodig nog wat extra poedersuiker op het werkblad.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je zou het eens met meel kunnen proberen. en dan op de roller en het aanrecht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat het goed koud blijft. Zet het voor bewerking in de koelkast en zorg dat je materiaal en handen ook koud zijn. Wel lastig met dit weer :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding