Waarom heeft nederland zoveel fastfoodketens?

Allemaal overgewaaid uit de VS. Daar zijn ze ongelofelijk dik, in Nederland valt dat opzicht wel mee. Maar het is zo ongezond en toch verkopen ze het gifvoedsel. Waarom? wAAROM niet alleen snackbar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Is een kwestie van vraag en aanbod. Als de vraag naar dit soort fastfood er niet zou zijn, dan zouden dit soort eettenten snel failliet gaan en waarschijnlijk zelfs nooit zijn geopend. De Nederlander wil kennelijk graag dit voedsel.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Wij zijn een rijk land.
Wij willen afwisseling.
En wij krijgen wat wij willen: afwisseling.
En daarom zijn er veel keuzemogelijkheden.

Trouwens, Nederland wordt ook steeds dikker.

Maar of je je frites met mayonaise nu haalt
bij de snackbar of bij een anders fastfood keten,
dat maakt voor gezond en calorien niks uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het verkoopt goed
nederland word steeds luier
ze willen niet koken dus gaan ze naar de snackbar
maar we worden inderdaad steeds dikker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De naam zegt het al: fastfood, snel voedsel.
Tegenwoordig heeft iedereen haast en gaan mensen niet meer rustig zitten om te eten. We willen binnenkomen, bestellen, en zo snel mogelijk opeten, want we moeten door.
Er zijn verschillende fastfoodketens omdat we steeds vaker dit gemaksvoedsel gaan kopen en dan willen we niet elke dag hetzelfde.

Ik ben het niet met je eens dat het per definitie ongezond is. Het ligt eraan wat je kiest
Wat ik wel vind is dat de porties veel te groot zijn en ze worden maar groter en groter. Dat is volgens mij het probleem met deze zaken. In Amerika zijn meer mensen dik, inderdaad. Ik kom veel in Amerika en de porties zijn daar erg groot. Als het voor je staat, dan eet je het toch eerder op.
Ik wilde eens in New York 6 Chicken McNuggets bestellen (dat is gewoon genoeg) en ze keken me raar aan en zeiden: dat is alleen in een happy meal?
Dus toen heb ik maar een Happy Meal besteld. Kreeg nog een leuk speeltje ook ;-)