vrijdagavond chinees eten opgehaald is dat nu nog goed?

Vrijdagavond had ik chinees eten opgehaald, nasi,bami,tjap tjoy, babi pangang, heb nog zoveel over, kan ik het nu ook nog eten? heb het vrijdagavond na dat het was afgekoeld meteen in de koelkast gezet, heb net even geroken en het ruikt nog wel goed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Als je het in gesloten bakjes hebt bewaard moet dat nog prima te doen zijn, ik heb zelf ook wel eens chinees van een paar dagen daarvoor gegeten en nooit ergens last van gehad.

Als je het niet in gesloten bakjes hebt bewaard durf ik er niet over te oordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je de bakje maar in de koelkast bewaard hebt kan je dat vandaag nog eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je het beschrijft zou ik het zelf nog wel eten. Ik kan natuurlijk geen microben tellen vanaf mijn telefoon... dus pin me er niet op vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon lekker opeten hoor blijft in de koelkast wel een paar dagen goed en het ruikt nog goed. lekker opwarmen en eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een spreekwoord "Een gast en een vis blijven 3 dagen fris". Dat eten kan je vandaag nog rustig opeten hoor. Je hebt het bewaard in de koelkast en het is nu nog geen 2 dagen oud dus nog prima. In Nederland gooien we met zijn allen onnodig veel te veel eten weg.

Toegevoegd na 5 minuten:
Die vis uit het spreekwoord is symbolisch voor soorten eten, maar dat begreep je zeker wel.
12 jaar geleden
Goed door en door opwarmen,dan geen probleem.
Wel eens checken of de koelkast wel koud genoeg staat(daarvoor de thermometer in glas met water in de koelkast)