Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben aan het sapvasten, wie heeft er goede tips om de honger te stillen? Eventueel ademhalingsoefeningen of iets anders?

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik ben 5 dagen alleen sappen aan het drinken, met als doel mijn lichaam te reinigen. Neem dus geen vast voedsel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
960
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is sap vasten? Ik weet wel wwt vasten is heb t zelf gedaan helemaal nie moeilijk ;)
anneliez
12 jaar geleden
Beste tip:sapvasten vergeten en gewoon eten. Zo goed en nuttig is dat sapvasten niet
Ritsuka
12 jaar geleden
Lijkt mij niet echt gezond, niet te lang mee doorgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt niet voor niks honger, je lichaam heeft vast voedsel nodig, daar staat je geest buiten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De afgelopen ramadan heb ik weer de nodige discussies gehad over de gezondheidsaspecten van vasten. Als je vast om je geest op de een of andere manier op een hoger niveau te tillen, prima! Ik geloof daar ook wel in. Uit eigen ervaring kan ik beamen dat je geest helderder kan werken als je je spijsvertering goeddeels stillegt, want dat doe je met vasten, ook al drink je sappen en/of thee.

Fysiek is er echter geen enkele wetenschappelijke aanwijzing dat vasten een bijdrage levert aan je gezondheid. Wil je dus geen honger dan lukt dat alleen als je op een spirituele manier vast om jezelf boven je honger te tillen.

Je lichaam reinig je het beste door er geen rotzooi in te kieperen, zoals fastfood en ander doodgeraffineerd eten. Met vijf dagen te weinig voedingsstoffen kom je nog wel weg maar langer kun je er beter niet mee doorgaan om langdurige of zelfs blijvende schade te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

lijd je zelf af met iets, maak een doel.
ik wou op een duur heel erg afvallen dus ik wou pianospelen. elke keer als ik honger kreeg ging ik of heel erg sporten (mezelfdusafleiden) of pianospelen.

verder kan je je zelf misselijk maken met bv heel veel rondjes draaien. of vaak je je tandenpoetsen of kauwgum kauwen maar dat mag je niet neem ik aan? succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink af en toe kruidenbouillon en wissel dit af met verschillende soorten thee.
Af en toe je tanden poetsen werkt ook wel eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding