Wat is de gezondste en wat de slechste chocolade wit,puur of melk?

Wat?

Toegevoegd na 11 minuten:
En waarom eigenlijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chololade is op zich gezond en heel voedzaam.( behalve witte chocolade)
Het is alleen slecht om er ( te ) veel van te eten.
Maar dat geld voor alles hè?
Na de tweede Wereldoorlog gooiden de geallieerden chocoladerepen uit vliegtuigen,voor de mensen( in Nederland) die getroffen waren door de hongerwinter.Dus..snap je wat ik bedoel?

Antwoorden (5)

puur is het gezondst, wit het slechts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur chocolade is het gezondst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witte chocolade bevat het meeste vet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfff, waarom hou ik toch zo vaak van slechte dingen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, zoet... Probeer eens een poosje kwalitatief hoogwaardig voedsel met complexe smaken. Toegegeven, het is een leerproces dat zeeën van tijd kost maar uiteindelijk wel rente oplevert in de vorm van minder calorieën en toch lekker, veel lekkerder eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik loop een aantal van mijn antwoorden van het afgelopen etmaal na. Het valt me op dat er consequent minnen op gegeven worden maar ook bij een aantal anderen die een serieus antwoord gaven. Er is weer een miezerig klootzakje bezig, dunkt me. Compensatieplus, ook voor de andere beminde antwoorden.
Puur. Witte chocolade bestaat grotendeels uit cacaoboter en suiker. Melkchocolade bestaat daar deels uit, naast melk, en pure chocolade wordt grotendeels uit pure cacao gemaakt.

Vet is per definitie en zelfs in het algemeen gesproken helemaal niet slecht voor je gezondheid. Maar dat zijn de kunstmatig geharde vetten in witte en melkchocolade wel. Bovendien heeft pure chocolade een gunstig effect op het functioneren van hart en bloedvaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, cacao is een zeer goede bron van mineralen en andere gezonde stoffen. Zeker pure cacao zoals Blooker. Jammer genoeg is wit wel het lekkerst haha
In witte chocola zit helemaal geen cacao.
Dus eigenlijk wanneer je over de meest voorkomende chocola die bijv. in een supermarkt gekocht worden het volgende kunnen handhaven;
Vaak is melkchocola vetter en meer suiker dus dan zou je kunnen zeggen dat het gezondst (of minst slecht) pure chocola zou zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het alle gezondste chocolade is raw food chocolade pure cacao dus niet verhit boven 42 graden om de goeie stoffen in bewaart blijven waar door het belangrijk is om er nog leven enzymen in zitten om voedsel makkelijk te verteren en bij de verhitte chocolade gaan goeie stoffen uit waar je dik van word rauwe cacao verminderd ook de eetlust ik zeg altijd goedkoop is duur koop om het niks doet voor je gezondheid